UNI191 e-ticaretİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI191
Ders İsmi: e-ticaret
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: e-ticaret dersi; dijitalleşen iletişim teknolojilerinin giderek geliştiği ve yaygınlaştığı bir dünyada, ticaretin de bu değişime parallel olarak kazandığı hıza ve yeniliklere odaklanmaktadır. Bu doğrultuda e-ticaret dinamiklerini, tarihsel gelişiminden hareketle günümüz ve geleceğin trendlerine uygun bir şekilde ele almak, kavramsal bilgilerin yanı sıra, e-ticarete konu olmuş önemli ve bilinen örnek olaylar ile genişlik kazandırmak bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. Her hafta işlenen konuların birçoğu, anlatılan içerikle birebir olarak ve gerçek ortamda yapılacak uygulamalar ile pratiğe dönüştürülecektir. Bu sayede bir e-ticaret şirketinin/departmanının farklı birimlerinde çalışmak isteyen ve kariyerini bu alanda inşa edecek öğrencilere teorik ve deneyimsel bir ders içeriği sunulmuş olacaktır.
Dersin İçeriği: Elektronik Ticaretin Teknoloji Altyapısı, Web Tabanlı İşletmelerin Örnekleri; İnternet Ekonomisi ve İş Modelleri. İnternet Güvenliği, Elektronik Ticaret; E Ticaretinin Sosyal, Yasal, İş Etiği ve Kamu Politikası Boyutu; Web Tabanlı Bir İş İçin Bir İş Planı Oluşturma. Sanal İş Ortamında Web Tabanlı İş Projesinin Geliştirilmesi, Geliştirilmesi ve Uygulanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ticaretin farklı ve yeni bir fonksiyonu olan e-ticareti tüm yönleri ile kavramak
2) Elektronik Ticaret ve gelir modellerini anlayarak yönetimsel bir beceriye sahip olmak
3) Uluslararası pazarlara açılmanın e-ticaret ile nasıl mümkün olacağını kavramak ve bu vizyona sahip olmak
4) e-ticaretteki farklı iş modellerini anlamak ve bu sistemleri kullanabilecek temel altyapıya sahip olmak
5) e-ticaret sitesi, pazaryerleri, sosyal ve mobil ticaretin dinamiklerini öğrenerek bunların hangi iş modelleri ile uygulanabileceği vizyonunu edinmek
6) e-ticaretin teknik, yasal, yönetsel yönlerini anlamak
7) Ürün yönetimi, pazarlama ve tanıtım, dijital reklamlar, finansal yönetim gibi bir e-ticaret işletmesinin başarısına etki eden faktörleri anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-ticarete Giriş, Temel Kavramlar, e-ticaretin Gelişimi ve Tarihi
2) e-ticarette Yer Alan İş Modelleri
3) e-ticaret Sitesi ve Pazar Yerleri
4) e-ticarette Ödeme Çözümleri – Yeni Ödeme Yöntemleri
5) Güvenlik ve e-ticaret
6) Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
7) e-ticarette Ürün Kavramı – Ürün Yönetimi ve Kârlılık Odaklı Fiyatlandırma Stratejileri
8) Vize Sınavı
9) e-ticarette Kullanıcı Deneyimi: Site Arayüzü, Tasarım ve Diğer Görsel Unsurlar
10) e-ticaret Programları – Web Araçları ve Hazır Sistemler
11) e-ticarette Pazarlama İletişimi – Marka
12) Dijital Pazarlama ve Reklam
13) e-ticarette Yeni Trendler: S-Ticaret – M-Ticaret
14) e-ticarette Ölçümleme, Performans ve e-ticaret Stratejileri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (e-ticaret Teknik ve temel konular) Digital Business and E-Commerce Management, by Dave Chaffey, Pearson
Diğer Kaynaklar: (e-ticaret tanıtım, reklam, tutundurma ve dijital uygulama konuları) Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, by Naim Çetintürk, Seçkin Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 5
Ödev 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 12 1 12
Proje 1 30 30
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 127