Dersin Amacı: |
Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları |
|
2) |
Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb. |
|
3) |
Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme. |
|
4) |
Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
5) |
Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama. |
|
6) |
Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push) |
|
7) |
SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri |
|
8) |
SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası |
|
9) |
(SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.). |
|
10) |
SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.) |
|
11) |
Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri. |
|
12) |
Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
13) |
Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing) |
|
14) |
Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. |
|
2) |
Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
4) |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. |
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. |
|
6) |
Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
8) |
Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
14) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|