UNI190 Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektronik TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronik Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI190
Ders İsmi: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siber ortam ile ilgili kavramları incelemek ve tarihsel gelişim içerisinde süreçleri değerlendirme bilgisine sahip olmak
2) Dijital ortamda pazarlama stratejileri ve uygulamalarının niteliklerini öğrenmek
3) Dijital Kampanya uygulamalarını incelemek ve aktif olarak uygulama yetkinliğini kazanmak
4) Dijital pazarlama dinamiklerinin gelişmelerini takip ederek gelecek tasarımlarını kurgulamak ve ticaret ekseninde pazarlama bakışı ile dijital dünyayı değerlendirme becerisi kazanmak
5) Yapılacak uygulamalar ile dijital pazarlama araçlarını temel yönleri ile kullanabilir, performans ve kampanya metriklerini okuyarak analiz edebilir hale gelmek
6) Ticaretin yakın gelecekteki trendi olan S-Ticaret kavramına herkesten önce vakıf olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları
2) Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb.
3) Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme.
4) Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama.
5) Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama.
6) Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push)
7) SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri
8) SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası
9) (SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.).
10) SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.)
11) Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri.
12) Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama.
13) Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing)
14) Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Naim Çetintürk, Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, Seçkin Yayıncılık, 2019

Diğer Kaynaklar: Social Media Strategies for Small Businesses, Phole Media, 2010

Damien Ryan, The Best Digital Marketing Campaigns in the World II, Kogan Page

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak.
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek.
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak.
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek.
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak.
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 1
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 3
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 2
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 5
Ödev 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 6 1 6
Proje 1 30 30
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 126