Dersin Amacı: |
Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları |
|
2) |
Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb. |
|
3) |
Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme. |
|
4) |
Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
5) |
Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama. |
|
6) |
Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push) |
|
7) |
SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri |
|
8) |
SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası |
|
9) |
(SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.). |
|
10) |
SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.) |
|
11) |
Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri. |
|
12) |
Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
13) |
Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing) |
|
14) |
Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. |
|
2) |
Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. |
|
3) |
Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. |
|
4) |
Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. |
|
6) |
İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. |
|
7) |
Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. |
|
8) |
Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
10) |
Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
|
12) |
Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. |
|
13) |
Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. |
|
14) |
Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. |
|
15) |
Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. |
|