Dersin Amacı: |
Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları |
|
2) |
Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb. |
|
3) |
Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme. |
|
4) |
Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
5) |
Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama. |
|
6) |
Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push) |
|
7) |
SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri |
|
8) |
SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası |
|
9) |
(SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.). |
|
10) |
SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.) |
|
11) |
Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri. |
|
12) |
Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
13) |
Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing) |
|
14) |
Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. |
|
1) |
Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. |
|
1) |
Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. |
|
1) |
Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. |
|
1) |
Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. |
|
2) |
Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. |
|
2) |
Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. |
|
3) |
Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. |
|
3) |
Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. |
|
4) |
Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. |
|
4) |
İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. |
|
5) |
Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. |
|
6) |
Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
|