Dersin Amacı: |
Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları |
|
2) |
Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb. |
|
3) |
Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
UYGULAMA: Google Ads paneli üzerinden yeni bir kampanya oluşturma ve hedefleme yöntemi belirleme. |
|
4) |
Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
5) |
Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait perfromans metriklerini inceleme ve yorumlama. |
|
6) |
Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push) |
|
7) |
SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri |
|
8) |
SEO performans kriteri olarak arama motoru sonuç sayfası |
|
9) |
(SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.). |
|
10) |
SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.) |
|
11) |
Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri. |
|
12) |
Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları. UYGULAMA: Gerçek bir kampanyaya ait verileri yorumlama. |
|
13) |
Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing) |
|
14) |
Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş UYGULAMA: Gerçek bir web sitesine ait site performans metriklerini yorumlama. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
1 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
1 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
1 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
1 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
1 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
1 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
1 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
1 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
1 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
1 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
1 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
1 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
1 |