Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI180 | ||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarım Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MUHAMMED ALPARSLAN ÖZKARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Muhammet Alpaslan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir grafik tasarım problemine yönelik olarak, amacına uygun grafik tasarım ürünlerinin tasarım bilgi ve becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, temel tasarım ilkeleri, renk, tipografi ve kompozisyon gibi teorik bilgilerin yanı sıra, grafik tasarım programlarının kullanımını da içermektedir. Ayrıca, logo, kartvizit, antetli kağıt, zarf ve promosyon ürünleri gibi kişisel ve kurumsal kimlik tasarımıyla birlikte afiş, broşür, bilboard, web sayfası reklamı, dergi reklamı, kitap kapağı, dergi kapağı, sosyal medya gönderileri gibi basılı ve dijital ortamlarda ihtiyaç duyulan çeşitli grafik tasarım ürünlerinin tasarımı ve uygulanması da dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarımın temel ilkelerini bilir ve uygular. 2) Renk teorisi hakkında bilgi sahibidir ve tasarımlarında rengi etkili şekilde kullanır. 3) Tipografiyi tasarımlarında amacına uygun olarak kullanabilir. 4) Grafik tasarım araçlarını tanır ve amacına uygun olarak kullanır. 5) Adobe Illustrator programı ile basılı ve dijital ortamlar için grafik tasarım ürünleri tasarlayabilir. 6) Kendi tasarım projelerini planlayabilir ve uygulayabilir. 7) Grafik tasarım alanıdaki etik kuralları bilir. 8) Basılı ve dijital mecralar için grafik tasarım problemlerine uygun çözümler üretebilir. 9) Logo, kartvizit, antetli kağıt zarf, promosyon ürünler gibi kurumsal kimlik tasarımına yönelik süreçleri ve uygulamaları bilir ve tasarımlarını gerçekleştirebilir. 10) Afiş, broşür, bilboard, web sayfası reklamı, dergi reklamı, kitap kapağı, dergi kapağı, sosyal medya gönderileri gibi basılı ve dijital tanıtım ve iletişim ürünlerinin tasarımı hakkında bilgi sahibidir ve bu ürünlerin tasarımına yönelik süreçleri ve uygulamaları bilir ve tasarımlarını gerçekleştirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Temel Kavramlar ve Temel Tasarım İlkeleri | Sunum dosyası. |
2) | Vektörel Tasarım Programına Giriş, Seçim ve Çizim Araçları | |
3) | Renk Teorisi ve Renk Kullanımı | |
4) | Temel Tipografi ve Tipografi araçları | |
5) | Şekil Oluşturucu Paneller ve Araçlar (Logo, İkon Tasarımı) | |
6) | Şekil Oluşturucu Paneller ve Araçlar (Afiş Tasarımı) | |
7) | Kompozisyon ve Düzen (Sayfa Tasarımı) | |
8) | Kişisel/Kurumsal Kimlik Tasarımı | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Piksel Tabanlı Tasarım Programına Giriş ve Temel Araçlar | |
11) | Panellerin Kullanımı ve Görüntü Düzenleme İşlemleri (Kitap Kapağı Tasarımı) | |
12) | Final ödev konularının seçilmesi ve araştırma | |
13) | Uygulama ve tasarımların değerlendirilmesi | |
14) | Uygulama ve tasarımların değerlendirilmesi | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | https://www.adobe.com/tr/learn İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar) |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes Öğretim üyesi ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 6 | 30 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 117 |