Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI180 | ||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarım Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MUHAMMED ALPARSLAN ÖZKARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Muhammet Alpaslan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir grafik tasarım problemine yönelik olarak, amacına uygun grafik tasarım ürünlerinin tasarım bilgi ve becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, temel tasarım ilkeleri, renk, tipografi ve kompozisyon gibi teorik bilgilerin yanı sıra, grafik tasarım programlarının kullanımını da içermektedir. Ayrıca, logo, kartvizit, antetli kağıt, zarf ve promosyon ürünleri gibi kişisel ve kurumsal kimlik tasarımıyla birlikte afiş, broşür, bilboard, web sayfası reklamı, dergi reklamı, kitap kapağı, dergi kapağı, sosyal medya gönderileri gibi basılı ve dijital ortamlarda ihtiyaç duyulan çeşitli grafik tasarım ürünlerinin tasarımı ve uygulanması da dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarımın temel ilkelerini bilir ve uygular. 2) Renk teorisi hakkında bilgi sahibidir ve tasarımlarında rengi etkili şekilde kullanır. 3) Tipografiyi tasarımlarında amacına uygun olarak kullanabilir. 4) Grafik tasarım araçlarını tanır ve amacına uygun olarak kullanır. 5) Adobe Illustrator programı ile basılı ve dijital ortamlar için grafik tasarım ürünleri tasarlayabilir. 6) Kendi tasarım projelerini planlayabilir ve uygulayabilir. 7) Grafik tasarım alanıdaki etik kuralları bilir. 8) Basılı ve dijital mecralar için grafik tasarım problemlerine uygun çözümler üretebilir. 9) Logo, kartvizit, antetli kağıt zarf, promosyon ürünler gibi kurumsal kimlik tasarımına yönelik süreçleri ve uygulamaları bilir ve tasarımlarını gerçekleştirebilir. 10) Afiş, broşür, bilboard, web sayfası reklamı, dergi reklamı, kitap kapağı, dergi kapağı, sosyal medya gönderileri gibi basılı ve dijital tanıtım ve iletişim ürünlerinin tasarımı hakkında bilgi sahibidir ve bu ürünlerin tasarımına yönelik süreçleri ve uygulamaları bilir ve tasarımlarını gerçekleştirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Temel Kavramlar ve Temel Tasarım İlkeleri | Sunum dosyası. |
2) | Vektörel Tasarım Programına Giriş, Seçim ve Çizim Araçları | |
3) | Renk Teorisi ve Renk Kullanımı | |
4) | Temel Tipografi ve Tipografi araçları | |
5) | Şekil Oluşturucu Paneller ve Araçlar (Logo, İkon Tasarımı) | |
6) | Şekil Oluşturucu Paneller ve Araçlar (Afiş Tasarımı) | |
7) | Kompozisyon ve Düzen (Sayfa Tasarımı) | |
8) | Kişisel/Kurumsal Kimlik Tasarımı | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Piksel Tabanlı Tasarım Programına Giriş ve Temel Araçlar | |
11) | Panellerin Kullanımı ve Görüntü Düzenleme İşlemleri (Kitap Kapağı Tasarımı) | |
12) | Final ödev konularının seçilmesi ve araştırma | |
13) | Uygulama ve tasarımların değerlendirilmesi | |
14) | Uygulama ve tasarımların değerlendirilmesi | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | https://www.adobe.com/tr/learn İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar) |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes Öğretim üyesi ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |||||||||||||||
5) Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |||||||||||||||
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |||||||||||||||
7) Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |||||||||||||||
8) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |||||||||||||||
9) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
10) Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |||||||||||||||
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |||||||||||||||
12) Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||
14) Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |||||||||||||||
15) Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diş hekimliği alanında temel ve güncel bilgilere sahiptir, bilimsel yayınları takip eder ve kanıta dayalı verileri mesleki pratiğine uygular. | |
2) | Diş hekimliği alanında teşhis ve tedaviye özgü cihaz, alet ve malzemeleri bilir ve etkili bir şekilde kullanır. | |
3) | Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel yaklaşarak değerlendirir, sağlık alanındaki disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz ve sentez ederek kullanır. | |
4) | Diş hekimliği alanı ile ilgili proje üretir, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir ve raporlar. | |
5) | Diş hekimliği mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | |
6) | Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur. | |
7) | Hasta mahremiyeti de dahil olmak üzere sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta ve hasta yakınları ile iletişim halinde olup, hastanın tüm özelliklerini bilir ve hasta odaklı bir yaklaşımla en uygun tedaviyi önerir. | |
8) | Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için teknolojik gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar. | |
9) | Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, güncel kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında kullanır. | |
10) | Diş Hekimliği pratiğinde istismar ve bağımlılık gibi durumlarda, toplumsal etik ve hukuk kurallarının gerektirdiği davranışları sergileyerek tedaviyi gerçekleştirir, ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. | |
11) | Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır. | |
12) | Doğal afetlerde ve acil durumlarda, diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği koruyucu önlemleri alır; hasta ve toplum yararına olan mesleki uygulamaları gerçekleştirir. | |
13) | Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, birey ve toplum sağlığını önceler, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde yürütür. | |
14) | Diş hekimliği mesleğinde sık karşılaşılan belirti ve bulguları ayırt eder, tedavi planı yapar ve gerektiğinde sevk eder, hastalıkları ve klinik durumları aciliyetine ve hasta önceliğine uygun olarak yönetir. | |
15) | Çalıştığı ekibin liderlik sorumluluğunu üstlenebilir, bilimsel kriterlere uygun şekilde yönetebilir, ekibin profesyonel gelişimini destekleyebilir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 6 | 30 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 117 |