UNI176 Uygarlık Tarihi 2İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI176
Ders İsmi: Uygarlık Tarihi 2
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AYKUT KAR
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. AYKUT KAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: “Uygarlık Nedir?” sorusunun cevaplanmaya çalışılması.
Dersin İçeriği: Uygarlık kavramının tanımı üzerinde durulacak. Tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilerek uygarlık kavramı anlaşılmaya ve açıklanmaya çalışılacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygarlık kavramı hakkında bilgili olmak
2) Günümüz uygarlığı ve özellikleri hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygarlık Kavramının Analizi
2) Uygarlık, Medeniyet, Kültür Kavramları Arasındaki İlişkiler
3) Farklı Uygarlıklar
4) Sümer, Mezopotamya, Mısır Uygarlıkları
5) Ortadoğu, Hitit, Çin Uygarlıkları
6) Uygarlığın Geçirgenliği
7) Antik Yunan Uygarlığı (Doğuşu)
8) Vize Haftası
9) Antik Yunan Uygarlığı (Gelişimi)
10) Hristiyan Orta Çağ Uygarlığı
11) İslam Orta Çağ Uygarlığı
12) Yeni Çağ Dönemi Uygarlığı
13) Aydınlanma Dönemi Uygarlık Anlayışı
14) 20. ve 21. Asırlar Uygarlığı
15) final haftası
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesi notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 1 25
Final 1 30
Toplam İş Yükü 125