Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI176 | ||||
Ders İsmi: | Uygarlık Tarihi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYKUT KAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. AYKUT KAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | “Uygarlık Nedir?” sorusunun cevaplanmaya çalışılması. |
Dersin İçeriği: | Uygarlık kavramının tanımı üzerinde durulacak. Tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilerek uygarlık kavramı anlaşılmaya ve açıklanmaya çalışılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uygarlık kavramı hakkında bilgili olmak 2) Günümüz uygarlığı ve özellikleri hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uygarlık Kavramının Analizi | |
2) | Uygarlık, Medeniyet, Kültür Kavramları Arasındaki İlişkiler | |
3) | Farklı Uygarlıklar | |
4) | Sümer, Mezopotamya, Mısır Uygarlıkları | |
5) | Ortadoğu, Hitit, Çin Uygarlıkları | |
6) | Uygarlığın Geçirgenliği | |
7) | Antik Yunan Uygarlığı (Doğuşu) | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Antik Yunan Uygarlığı (Gelişimi) | |
10) | Hristiyan Orta Çağ Uygarlığı | |
11) | İslam Orta Çağ Uygarlığı | |
12) | Yeni Çağ Dönemi Uygarlığı | |
13) | Aydınlanma Dönemi Uygarlık Anlayışı | |
14) | 20. ve 21. Asırlar Uygarlığı | |
15) | final haftası | |
15) | final haftası | |
16) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 1 | 25 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |