Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DHD6021 | ||||
Ders İsmi: | Jinekolojik Onkoloji Hemşireliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. REFİKA GENÇ KOYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere jinekolojik kanserlere ilişkin kapsamlı teorik bilginin, kadın üreme organı kanserlerinden korunma, erken tanı ve tedavi ile rehabilitasyonuna yönelik bilgi ve becerilerin yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrenciye jinekolojik kanserlerden korunma, erken tanı ve tedavi ile rehabilitasyonuna yönelik bilgi ve becerileri yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırır. Bu ders öğrenciye jinekolojik kanserlerden korunma, erken tanı ve tedavi ile rehabilitasyonuna yönelik bilgi ve becerileri yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın üreme organı kanserlerinde erken tanı ve tedavinin önemini açıklar. 2) Üreme sistemi enfeksiyonlarını ve CYBH değerlendirebilir 3) Jinekolojik kanser hastalarında semptom yönetimini yeni gelişmelerin ışığı altında tartışabilir 4) Jinekolojik kanser hastalarında semptom yönetimi konusundaki gelişmeleri uygulamalara aktarabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Tanışma | |
2) | Jinekolojik Kanserlerde Epidemiyoloji, İmmünoloji, Genetik ve Tümör Markırları | |
3) | Over Kanseri, Serviks Kanseri, Uterus Kanseri | |
4) | Vulva, Vajina ve Tubal Kanserler | |
5) | Adneksiayal Kitleler, Gestasyonel Trofoblastik Neoplazi | |
6) | Jinekolojik Kanserlerde Cerrahi Tedavi, Farmakalojik Tedavi ve Hemşirelik Bakımı | |
7) | Jinekolojik Kanserlerde Cerrahi Tedavi, Farmakalojik Tedavi ve Hemşirelik Bakımı | |
8) | Ara sınavı | |
9) | Jinekolojik Kanserlerde Kemoterapi ve Radyoterapi | |
10) | Jinekolojik Kanserlerde Semptom Yönetimi, (kem,rad, cerrahi) | |
11) | Yapılan Çalışmalar ve kanıta dayalı uygulamalar | |
12) | Jinekolojik Kanserlerde Seksüalite, Fertilite, Menapoz | |
13) | Jinekolojik Kanserlerde Hasta ve Aileye Yaklaşım Hemşirelik Bakım Modelleri, Etik konular | |
14) | Jinekolojik Kanserlerde Kök Hücre Tedavisi ve TAT Uygulamaları, Dünyada Jinekolojik Kanserlerde Tarama ve Koruma Programları, Literatür Çalışmaları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ayhan A., Durukan T.,Günalp S., Gürkan T.Öderoğlu S.L.,Yaralı L.Yüce K.Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi.Güneş Tıp Kitapevi.2. Baskı. .(2008) |
Diğer Kaynaklar: | Abrams P, Cardozo L, Khoury S, Wein A, Incontinence, 5. Edition, Europion Asoociation of Urogynecology, 2013. Nolan E. T. “Primary Care for thr Obstetrician and Gynecologist”, Wiley-Liss, Inc, New York, 1996. O’Conner V, “Obstetrics, Gynaecology and Women’s Health” Cambridge University Press, Cambridge, 2002. Symonds EM, Symonds IM, “Essential Obstetrics and Gynaecology (4th Edition)”, Churchill Livingstone, USA, 2003. Harrow) PJ, Magowan B, Peatre ABJ, “Obstetrics and Gynaecelogy”, Elseiver Publishing, USA, 2003, Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. Bedray Yayıncılık.İstanbul.2008 Taşkın L, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği”, V.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara , 2007 Neville F.Hacker,M.D., J.George Moore M.D., Joeseph C. Gambone, DO,MPH.,Üstün C.,Koçak İ.(Çev.).Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri. Nobel Tıp Kitapevleri. 2008 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 2 | 3 | ||||||
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 | 1 | 3 | 2 | ||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 | 1 | 2 | 2 | ||||
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 | 2 | 1 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 |
3) | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 |
5) | Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 |
7) | Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 2 | 98 | |||
Sunum / Seminer | 4 | 12 | 48 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 201 |