Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHD6020
Ders İsmi: Yardımcı Üremede Hemşirelik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. REFİKA GENÇ KOYUCU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Refika Genç Koyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, infertil çiftlerin tedavi ve bakımında güncel ve kanıt temelli yaklaşımlar, klinik rehberler ve sağlık eğitim programları oluşturmaya ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, infertil çiftlerin tanı, tedavi yöntemlerine ilişkin güncel ve kanıt temelli yaklaşımlar, klinik rehberler, infertil çiftlere danışmanlık ve eğitim programı oluşturma konularına ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Yardımcı Üreme Tekniklerine başvuran çiftleri değerlendirir.
2) 2- Yardımcı Üreme Teknikleri uygulanan hastanın bakımını yürütür.
3) 3- Yardımcı Üreme Teknikleri ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları kullanır.
4) 4- Yardımcı Üreme Teknikleri uygulanan hastaların bakımında yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yardımcı üreme tekniklerinde yeni yaklaşımlar
1) Ders Programının Paylaşımı
1) Yardımcı üreme tekniklerinde yeni yaklaşımlar
2) İnfertilite tanımı, epidemiyolojisi, fertiliteyi etkileyen faktörler
3) Yardımcı Üreme Tekniklerine başvuran çiftlerin değerlendirilmesi
4) Ovulasyon indüksiyonu, ovum aspirasyonu ve ve hemşirenin rolü
5) Yardımcı üreme teknikleri
6) Yardımcı üreme tekniklerinde komplikasyonlar
7) Yardımcı üreme tekniklerinde hemşirelik yaklaşımları
8) Ara sınavı
9) Pregenetik tanılama ve hemşirelik yaklaşımları
9) Pregenetik tanılama ve hemşirelik yaklaşımları
10) İnfertilitenin eşler üzerine psikososyal ve psikoseksüel etkileri
11) İnfertilite hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalar
12) Yardımcı üreme tekniklerinde etik yaklaşımlar
13) Yardımcı üreme tekniklerinde yasa ve yönetmelikler
14) YÜT ve infertilite hemşireliğinin ülkemizde yasal konumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Boston IVF Handbook of Infertility: A Practical Guide for Practitioners Who Care for Infertile Couples, Steven R. Bayer and Michael M. Alper., 264 pages, Informa Healthcare; 2 edition, 2007,
İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2009
Diğer Kaynaklar: A Textbook of In Vitro Fertilization and Assisted Reproduction: The Bourn Hall Guide To Clinical and Laboratory Practice: Includes Bourn Hall Protocols on CD-ROM,Peter R. Brinsden (Editor), Informa Healthcare; 3 edition, 2005,
Infertility Counseling: A Comprehensive Handbook for Clinicians, 2nd Edition, Linda Hammer Burns, Sharon N. Covington, 2006, ISBN:052185363X,
The Infertility Companion: Hope and Help for Couples Facing Infertility, Sandra L. Glahn, William R. Cutrer, Zondervan Publishing House.
Rudman, J: Reproductive Endocrinology/Infertility Nursing (Certified Nurse Examination Series (Cn).), 2004. 23.95,
Christoph Keck, Clemens B. Tempfer, and Jean Noel Hugues, Conservative Infertility Management (Reproductive Medicine & Assisted Reproductive Techniques) Hardcover: 216 pages, Informa Healthcare; 1 edition, 2007,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. 2 1 3 3
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. 2 2 3 2
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak 1 1 3 2
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak 2 3 3 2
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. 2 1 2 2
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak 1 2 3
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. 3 3 3 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. 3
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. 3
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak 3
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak 3
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. 3
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak 3
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 2 98
Sunum / Seminer 3 15 45
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 32 32
Toplam İş Yükü 200