Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DHD6020 | ||||
Ders İsmi: | Yardımcı Üremede Hemşirelik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. REFİKA GENÇ KOYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Refika Genç Koyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, infertil çiftlerin tedavi ve bakımında güncel ve kanıt temelli yaklaşımlar, klinik rehberler ve sağlık eğitim programları oluşturmaya ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, infertil çiftlerin tanı, tedavi yöntemlerine ilişkin güncel ve kanıt temelli yaklaşımlar, klinik rehberler, infertil çiftlere danışmanlık ve eğitim programı oluşturma konularına ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1- Yardımcı Üreme Tekniklerine başvuran çiftleri değerlendirir. 2) 2- Yardımcı Üreme Teknikleri uygulanan hastanın bakımını yürütür. 3) 3- Yardımcı Üreme Teknikleri ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları kullanır. 4) 4- Yardımcı Üreme Teknikleri uygulanan hastaların bakımında yasa ve yönetmeliklere uygun davranır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yardımcı üreme tekniklerinde yeni yaklaşımlar | |
1) | Ders Programının Paylaşımı | |
1) | Yardımcı üreme tekniklerinde yeni yaklaşımlar | |
2) | İnfertilite tanımı, epidemiyolojisi, fertiliteyi etkileyen faktörler | |
3) | Yardımcı Üreme Tekniklerine başvuran çiftlerin değerlendirilmesi | |
4) | Ovulasyon indüksiyonu, ovum aspirasyonu ve ve hemşirenin rolü | |
5) | Yardımcı üreme teknikleri | |
6) | Yardımcı üreme tekniklerinde komplikasyonlar | |
7) | Yardımcı üreme tekniklerinde hemşirelik yaklaşımları | |
8) | Ara sınavı | |
9) | Pregenetik tanılama ve hemşirelik yaklaşımları | |
9) | Pregenetik tanılama ve hemşirelik yaklaşımları | |
10) | İnfertilitenin eşler üzerine psikososyal ve psikoseksüel etkileri | |
11) | İnfertilite hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalar | |
12) | Yardımcı üreme tekniklerinde etik yaklaşımlar | |
13) | Yardımcı üreme tekniklerinde yasa ve yönetmelikler | |
14) | YÜT ve infertilite hemşireliğinin ülkemizde yasal konumu |
Ders Notları / Kitaplar: | The Boston IVF Handbook of Infertility: A Practical Guide for Practitioners Who Care for Infertile Couples, Steven R. Bayer and Michael M. Alper., 264 pages, Informa Healthcare; 2 edition, 2007, İnfertilite Hemşireliği, Ed. N. Kızılkaya Beji, Üreme Sağlığı ve İnfertilite Hemşireliği Derneği Yayını, No.1, 265-278, Acar Basım ve Cilt San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | A Textbook of In Vitro Fertilization and Assisted Reproduction: The Bourn Hall Guide To Clinical and Laboratory Practice: Includes Bourn Hall Protocols on CD-ROM,Peter R. Brinsden (Editor), Informa Healthcare; 3 edition, 2005, Infertility Counseling: A Comprehensive Handbook for Clinicians, 2nd Edition, Linda Hammer Burns, Sharon N. Covington, 2006, ISBN:052185363X, The Infertility Companion: Hope and Help for Couples Facing Infertility, Sandra L. Glahn, William R. Cutrer, Zondervan Publishing House. Rudman, J: Reproductive Endocrinology/Infertility Nursing (Certified Nurse Examination Series (Cn).), 2004. 23.95, Christoph Keck, Clemens B. Tempfer, and Jean Noel Hugues, Conservative Infertility Management (Reproductive Medicine & Assisted Reproductive Techniques) Hardcover: 216 pages, Informa Healthcare; 1 edition, 2007, |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 2 | 1 | 3 | 3 | ||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 1 | 1 | 3 | 2 | ||||
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 1 | 2 | 3 | |||||
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 |
3) | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 |
5) | Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 3 |
7) | Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 3 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 2 | 98 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 15 | 45 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 | ||||
Final | 1 | 32 | 32 | ||||
Toplam İş Yükü | 200 |