Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | DHD6101 | ||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Araştırma | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BESTİ ÜSTÜN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Besti Üstün | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin araştırma tasarım yaklaşımları, yayınlanmış araştırma çalışmalarının eleştirel değerlendirilmesi, klinik uygulama sonuçları ile ilgili olarak analiz edilmesi, akademik yazarlık ve hemşirelik araştırmalarının kullanımı konularında becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur |
Dersin İçeriği: | Bilim tarihi, hemşirelikte bilme yolları, hemşirelik ve bilim, hemşirelik araştırmalarının tarihsel gelişimi, hemşirelikte araştırma kullanımı ,hemşirelik araştırma stratejilerinin geliştirilmesi,araştırmalarda model kullanımı,araştırma tasarımları,sistematik derleme metodolojisi ,makale yazma ve yayınlama süreci etik ve araştırma ilişkisi, yayın etiği ve hemşire araştırıcının etik sorumlulukları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırmada bilimsel ve etik çalışma ilkelerini uygulamanın önemini kavrayabilme 2) Hemşirelik araştırmalarının tasarım, örneklem, ölçüm yöntemleri, veri toplama ve analizi ile sonuçların tartışılmasını eleştirel olarak değerlendirebilme ve uygulayabilme 3) Hemşirelik araştırma sonuçlarının uygulamada nasıl kullanılacağını planlayabilme 4) Uluslararası bildirgelere göre araştırma raporu hazırlayabilme 5) Hemşirelik bakım alanlarındaki sorunların çözümü için model ve kuramları kullanarak araştırmalar yürütebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim tarihi, hemşirelikte bilme yolları, hemşirelik ve bilim | |
2) | Hemşirelik araştırmalarının tarihsel gelişimi | |
3) | Hemşirelikte araştırma kullanımı | |
4) | Hemşirelik araştırma stratejilerinin geliştirilmesi | |
5) | Araştırmalarda model kullanımı | |
6) | Araştırma tasarımları: Araştırma süreci adımları | |
7) | Deneysel tasarımlar- Randomize Kontrollü Çalışmalar | |
8) | Deneysel olmayan tasarımlar | |
9) | Sistematik derleme metodolojisi | |
10) | Miks metot | |
11) | Makale yazma | |
12) | Makale yayınlama süreci | |
13) | Etik ve araştırma ilişkisi, yayın etiği ve hemşire araştırıcının etik sorumlulukları | |
14) | Proje geliştirme ve yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O.N., Görak, G., Karataş, N., Kocaman, G., Kubilay, G., Seviğ, Ü. (2004). Hemşirelikte Araştırma. Editör: Erefe İnci Odak Ofset.ISBN: 9759252104 • Karasar, N. (1995) Bilimsem Araştırma Yöntem, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., ISBN:6055426583 • Erdoğan S.,Nahcivan N, Esin N (2014)Hemşirelikte Araştırma Süreç,Uygulama ve Kritik.Nobel Tıp Kitabevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | ||||||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | ||||||||
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | ||||||||
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | ||||||||
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | ||||||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | ||||||||
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | ||||||||
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. | 3 |
3) | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak | 3 |
4) | Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak | 3 |
5) | Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. | 1 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak | 1 |
7) | Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. | 2 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 2 | 6 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 66 |