Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5114 | ||||
Ders İsmi: | Proje Hazırlık | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin, alan uygulamalarına ilişkin güncel literatür bilgileri doğrultusunda proje çalışmasına yönelik planlama yapmaları amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin alan uygulamalarına ilişkin güncel literatür bilgisine ulaşması, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirmesi konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğine ilişkin uygulamalar konusunda edindiği bilgileri eleştirel olarak inceleyebilme. 2) Kanıta dayalı uygulamalar konusunda edindiği bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme 3) Kanıta dayalı uygulama sonuçlarını alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi | |
2) | Literatür taraması | |
3) | Literatür taraması | |
4) | Literatür taraması | |
5) | Literatür taraması | |
6) | Rapor Hazırlama | |
7) | Rapor Hazırlama | |
8) | Rapor Hazırlama | |
9) | Rapor Hazırlama | |
10) | Rapor Hazırlama | |
11) | Sunum ve tartışma | |
12) | Sunum ve tartışma | |
13) | Sunum ve tartışma | |
14) | Sunum ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Taşkın L. (2015). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.13. Basım. Akademisyen Kitabevi 2. Şirin A., Kavlak O. (2008). Kadın Sağlığı, Bedray Basın Yayıncılık, İstanbul. 3. Bobak, IN., Leson, M.O (1993). Maternity and Gynecolojic Care;The Nurse,The Family Mosby Company,st Lovise. 4. Cunningham fg, Gant NF, Leveno KJ, Gilstrap LC, Haulth JC, Wenstrom KD. (2001). Williams Obstetrics 21 Edition.McGraw-Hill compani 5. Lodermilk D, Perry S. (2004). Maternity & Women’s Health Care,Mosby Company,Eighth Editiion,Printed in the United States of America. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Taşkın L. (2015). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.13. Basım. Akademisyen Kitabevi 2. Şirin A., Kavlak O. (2008). Kadın Sağlığı, Bedray Basın Yayıncılık, İstanbul. 3. Bobak, IN., Leson, M.O (1993). Maternity and Gynecolojic Care;The Nurse,The Family Mosby Company,st Lovise. 4. Cunningham fg, Gant NF, Leveno KJ, Gilstrap LC, Haulth JC, Wenstrom KD. (2001). Williams Obstetrics 21 Edition.McGraw-Hill compani 5. Lodermilk D, Perry S. (2004). Maternity & Women’s Health Care,Mosby Company,Eighth Editiion,Printed in the United States of America. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 | 3 | 3 | |||||
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 3 | 3 | 3 | |||||
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 |
3) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 |
4) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 |
5) | Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 3 |
7) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 3 |
8) | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 36 |
Ödevler | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 |