DKT5011 Ses ve Rezonans Bozuklukları: Pediatri ve Yetişkinİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DKT5011
Ders İsmi: Ses ve Rezonans Bozuklukları: Pediatri ve Yetişkin
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ŞEVVAL FİDAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Serkan Bengisu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; Bir DKT olarak ses ve rezonans bozuklarını tanıma, değerlendirebilme ve tedavisini gerçekleştirme yetisini kazanmadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Solunum Sisteminin Anatomisi ve Fizyolojisi, Larinks Anatomisi ve Fizyolojisi, Sesin oluşum mekanizmasının anlaşılması, Yetişkin ve Çocuklarda Ses Bozukluklarının Etyolojisi, Rezonans Bozuklukların Anatomisi ve Fizyolojisi, Rezonans Bozukluğuna Yol Açan Sendromlar, Velofarengeal Yetmezlik, Hipernazalite ve Hiponazalite ve Karma Rezonans Bozuklukları konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Solunum ve fonasyon sisteminin anatomi ve fizyolojisini açıklar.
2) Ses bozukluğu etiyolojisi hakkında bilgi edinir.
3) Rezonans Bozukluğuna neden olan problemleri bilir.
4) Farklı rezonans bozukluğu tiplerini bilir ve açıklar.
5) Ses ve Rezonans bozuklukları olan bireylerde bireye özgü ses terapisi yöntemini seçer ve uygulayabilir.
6) Değerlendirme ve terapi sürecini raporlaştırır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Solunum Sisteminin Anatomisi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
2) Larinks Anatomisi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
3) Fonasyon Fizyolojisi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
4) Rezonans Anatomisi ve Fizyolojisi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
5) Rezonans Bozukluğuna yol açan sendromlar Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
6) Velofarengeal fonksiyon bozukluklarına giriş Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
7) Ara Sınav Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
8) Hipernazalite Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
9) Hiponazalite Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
10) Cul de sac sendromu Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
11) Karma rezonans Bozuklukları Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
12) Velofarengeal fonksiyon bozukluğunda değerlendirme ve terapi Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
13) Olgu Raporları İnceleme Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
14) Olgu Raporları İnceleme Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
15) Olgu Raporları İnceleme Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.
16) Final Sınavı Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Psikojenik Ses Bozukluğunu Anlamak ve Tedavi Etmek, Peter Butcher, Annıe Elias ve Lesley Cavalli, 2007.
Klinik ses bozuklukları, Editörler: Haldun Oğuz ve Mehmet Akif Kılıç, Nobel Tıp Kitabevi. 2012.
Joseph C. Stemple_Edie R. Hapner-Ses Terapisi_Klinik Vaka Çalışmaları-Plural Publishing (2014)
Diğer Kaynaklar: Understanding And Treating Psychogenic Voice Disorder, Peter Butcher, Annıe Elias and Lesley Cavalli, 2007.
Klinik ses bozuklukları, Editörler: Haldun Oğuz ve Mehmet Akif Kılıç, Nobel Tıp Kitabevi. 2012.
Joseph C. Stemple_ Edie R. Hapner-Voice Therapy_ Clinical Case Studies-Plural Publishing (2014)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3 3 3
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3 3 3
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. 3 3 3
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. 3 3 3
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3 3 3
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3 3 3
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. 3 3 3
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. 3 3 3
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. 3 3 3
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. 3 3 3
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. 1 1 1
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. 1 1 1
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. 2 2 2
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. 3 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3 3 3
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 3
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. 3
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. 3
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. 3
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. 3
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. 3
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. 2
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. 2
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. 2
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. 3
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. 3
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 3
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 64
Sunum / Seminer 7 140
Toplam İş Yükü 204