Dil ve Konuşma Terapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DKT5003 | ||||
Ders İsmi: | Akıcılık Bozuklukları Araştırmaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. SÜHEYLANUR SAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Gülce Alev Savtak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, akıcılık bozukluklarının temel konuları olan kekemelik ve hızlı-bozuk konuşma konusunda güncel çalışmaları ve ayrıca mevcut terapi teknikleri hakkındaki alanyazını gözden geçirmek. |
Dersin İçeriği: | Akıcılık bozuklukları ve terapisi ile ilgili güncel konular ve çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akıcılık bozuklukları ve terapisi ile ilgili güncel konular ve çalışmaların öğrenilmesi. 1) Knows current therapy approaches developed for children who stutter. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akıcılık Bozukluklarına genel bakış | Dersin hocasının hazırladığı ppt sunumları. |
2) | Kekemeliğin etiyolojisi kuramları | Dersin hocasının hazırladığı ppt sunumları. |
3) | Kekemeliğin klinik yönetimi | Dersin hocasının hazırladığı sunumlar. |
4) | Kekemeliğin klinik yönetimi | Dersin hocasının hazırladığı sunumlar. |
5) | Kekemeliğin klinik yönetimi | Dersin hocasının hazırladığı sunumlar. |
6) | Kekemeliğin klinik yönetimi | --Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar. |
7) | Hızlı-bozuk konuşma: Alanyazına genel bakış | Dersin hocasının hazırladığı sunumlar. |
8) | Hızlı-bozuk konuşmanın klinik yönetimi | Presentations prepared by the course instructor. |
9) | Hızlı-bozuk konuşmanın klinik yönetimi | --Dersin hocasının hazırladığı sunumlar. |
10) | Hızlı-bozuk konuşmanın klinik yönetimi | --Dersin hocasının hazırladığı sunumlar. |
11) | Öğrenci sunumları: Akıcılık bozuklukları alanyazınından seçme makaleler | --Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar. |
12) | Öğrenci sunumları: Akıcılık bozuklukları alanyazınından seçme makaleler | --Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumla |
13) | Öğrenci sunumları: Akıcılık bozuklukları alanyazınından seçme makaleler | --Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar. |
14) | Genel Tekrar | --Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar |
15) | Final | Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunumlar. -- |
Ders Notları / Kitaplar: | sunumlar makaleler |
Diğer Kaynaklar: | presentations articles |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir. | |||||||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 | ||||||||||||||||
2) Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 | ||||||||||||||||
3) Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. | 3 | ||||||||||||||||
4) Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. | 3 | ||||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer | 3 | ||||||||||||||||
6) Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | 3 | ||||||||||||||||
7) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. | 3 | ||||||||||||||||
8) Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. | 3 | ||||||||||||||||
9) Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. | 3 | ||||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. | 3 | ||||||||||||||||
11) Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. | 3 | ||||||||||||||||
12) En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. | 3 | ||||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. | 3 | ||||||||||||||||
14) Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 | ||||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 | ||||||||||||||||
16) Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İstinye Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Tezli Yüksek Lisans programı ile bireylerin dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi ve rehabilitasyonu için gereken teorik ve pratik bilginin sağlanması amaçlamaktadır. Uzman eğitim kadromuz ve araştırma merkezlerimizde alandaki son bilimsel gelişmelerin ışığında dil ve konuşma terapisi alanında multidisipliner, transdisipliner ve interdisipliner çalışmalar ile yeni fikirler üretecek öğrencilerin yetişmesi programın hedeflerindendir. | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 3 |
2) | Alanın ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
3) | Alanında teorik ve pratik bilgileri yeterlik düzeyinde kullanma. | 3 |
4) | Farklı disiplinlerden edindiği bilgileri bütünleştirerek alanıyla ilgili bilgileri yorumlar ve yeni bilgiler formüle eder. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaştığı sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer | 3 |
6) | Alanında yeterlilik gerektiren çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | 3 |
7) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak ve yeni stratejik çözümler geliştirmek. | 3 |
8) | Alanı ile ilgili problemlerin çözülmesini gerektiren bağlamlarda liderlik sergilemek. | 3 |
9) | Alanında yeterlilik düzeyinde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeye yön verir. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel teknikler kullanarak hem profesyonel hem de profesyonel olmayan gruplara sistematik olarak iletir. | 3 |
11) | Sosyal bağlantıları ve bunların davranış normlarını eleştirel bir bakış açısıyla araştırır, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçer. | 3 |
12) | En az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yabancı dil kullanarak yaşıtları ile iletişim kurar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği yazılım bilgisi ile ileri bilişim ve iletişim teknolojisi becerilerini kullanır. | 3 |
14) | Veri toplama, yorumlama, uygulama ve duyuru aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri dikkate alarak denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve bulguları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
16) | Bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 1 | 0 | 0 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |