Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHY5191
Ders İsmi: Tez Çalışması 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SENNUR KULA ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Sennur Kula Şahin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrencinin literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alan ile ilgili bir tez konusuna karar verir, Konunun önemi ve gerekliliği konusunda tartışır, Araştırmaya yönelik makale ve yayınların inceler, Çalışma grubunu belirler, Giriş ilgili literatür ve yöntem bölümlerinin yazar, Veri toplamak için kullanacakları araçları belirlenmesi ya da geliştirir,

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veri toplama ve toplanan verilerin gözden geçirme
2) Eksik verileri toplanma, değerlendirme yönteminin belirleme
3) Verilerin SPSS programına girilmesi
4) Verilerin SPSS programına girilmesi
5) İstatistik işlemlerin yapılması
6) Bulgular bölümünün yazımı
7) Bulgular bölümünün yazımı
8) Vize
9) Yorum ve tartışmanın yazımı
10) Yorum ve tartışmanın yazımı
11) Yorum ve tartışmanın yazımı
12) Kaynakça yazımı
13) Tezin son kez gözden geçirilmesi
14) Tezin teslimi ve sunulması
15) Tezin teslimi ve sunulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Üyesi Tarafından Hazırlanan Ders Notları ve Ppt Sunumlar
Diğer Kaynaklar: Öğretim Üyesi Tarafindan Hazirlanan Ders Notlari ve Ppt Sunumlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. 2
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. 2
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. 2
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. 2
5) 1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. 2
6) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak 2
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 2
8) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. 2
10) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
11) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. 3
12) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. 2
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. 3
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. 2
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. 3
5) 1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. 2
6) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak 1
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
8) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. 2
10) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
11) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. 2
12) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final Pratik 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 20 308
Uygulama 14 10 140
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 3 40 120
Final 1 150 150
Toplam İş Yükü 738