Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ008 | ||||
Ders İsmi: | Ortez-Protez ve Yardımcı Cihazlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. VEDAT GÖKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Vedat GÖKEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hareket altında yatan mekanik prensiplerin analizine ve ortez prensiplerine giriş, uygun ortez materyallerinin çalışılması, ortez dizaynı öğretilecektir. ampute ve konjenital ekstremite bozuklukları olan hasta için uygun proteze karar vermek, protezin parçaları ve yapılış işlemi hakkında bilgi vermek, ampütasyon ve protez uygulamaları ile ilgili komplikasyonları belirleyebilmek ve sonuç olarak uygun tedavi programını planlayarak klinikte uygulayabilmektir. |
Dersin İçeriği: | üst ekstremite ortezlerinin kullanım amaçları,parmak splintleri, el-elbileği splintleri, dirsek splintleri, omuz ortezleri, alt ekstremite ortezleri, gövde ortezleri, alt ekstremite ampütasyon seviyeleri, protez ayaklar, dizaltı protezleri, diz dezartikülasyon protezleri, dizüstü protezler, kalça dezartikülasyon protezleri, üst ekstremite ampütasyon seviyeleri, üst ekstremite protezlerini kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortezlerin kullanım amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilecek, Üst ve alt ekstremiteortezlerinin hangi patolojilerde kullanıldıklarını açıklayabilecek, Ortezlerinin çeşitlerini sayabilecek, Üst ve alt ekstremite protezlerinin kullanım amaçlarını sayabilecek, Protez çeşitlerini, avantaj ve dezavantajlarını sıralayabilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Ayak ve Ayak Bileği Biyomekaniği | |
3) | Ayak Deformite ve Ortezleri | |
4) | Kısa ve Uzun Yürüme Cihazları | |
5) | Gövde Ortezleri | |
6) | El Rehabilitasyonunda Ortezler | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Üst Ekstremite Protezleri | |
9) | Alt Ekstremite Protezleri | |
10) | Diz Altı Amputasyonları ve Protezleri | |
11) | Diz Üstü Amputasyonları ve Protezleri | |
12) | Hassas Ayaklarda Koruyucu Yaklaşım,Parsiyel Ayak ve Syme Aputasyon Sonrası Bakım | |
13) | Patolojik Yürüyüş Değerlendirmesi | |
14) | Alt Ekstremite Amputelerinde Rehabilitasyon | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ortez Protez Endikasyondan Pratiğe Dr.Öğr.Gör.Özcan KAYA |
Diğer Kaynaklar: | Ortez Protez Endikasyondan Pratiğe Dr.Öğr.Gör.Özcan KAYA |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 | ||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | 2 | ||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | 2 | ||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | 2 | ||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | ||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | ||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | ||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | ||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | 1 | ||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sunum / Seminer | 6 | 12 |
Proje | 6 | 18 |
Ödevler | 6 | 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 |