Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MED036 | ||||
Ders İsmi: | Tıp Türkçesi 2 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Eğitim Danışmanı ATİLLA ONURALP KOCABALCIOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | ATİLLA ONUR KOCABALCIOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders tıp öğrencilerine yabancı dil olarak tıp Türkçesini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin mesleki yaşamlarında karşılaşacakları Türkçe bağlamlara yeterli bir Türkçe dil seviyesi ile yaklaşabilmelerini sağlamayı da amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği: | Yabancı uyruklu tıp öğrencilerine tıp jargonu ve tıp Türkçesi ile birlikte Türkçe iletişim becerileri kazandıran seçmeli bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, profesyonel düzeyde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 2) temel mesleki Türkçe metinleri okuyabilecek 3) sözlü olarak iletişim kurabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | yok |
2) | Kulak, Burun Ve Boğazın Anatomisi Kulak, Burun Ve Boğaz Hastalıkları Bölümü | yok |
3) | Kulak, Burun Ve Boğazın Anatomisi Kulak, Burun Ve Boğaz Hastalıkları Bölümü | yok |
4) | Kulak, Burun Ve Boğazın Anatomisi Kulak, Burun Ve Boğaz Hastalıkları Bölümü | yok |
5) | Sindirim Sistemi Dahiliye / İç Hastalıkları Bölümü | yok |
6) | Sindirim Sistemi Dahiliye / İç Hastalıkları Bölümü | yok |
7) | Sindirim Sistemi Dahiliye / İç Hastalıkları Bölümü | yok |
8) | ÜNİTELERİN VE DİLBİLGİSİ KONULARININ TEKRARI | yok |
9) | VİZE SINAVI HAFTASI | yok |
10) | Dermatoloji (Cildiye) | yok |
11) | Dermatoloji (Cildiye) | yok |
12) | Dermatoloji (Cildiye) | yok |
13) | Enfeksiyon Hastalıkları Ve Klinik Mikrobiyoloji | yok |
14) | Enfeksiyon Hastalıkları Ve Klinik Mikrobiyoloji | yok |
15) | Enfeksiyon Hastalıkları Ve Klinik Mikrobiyoloji | yok |
16) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Hazırlanmış Ders Materyalleri İstanbul Yabancılar için Türkçe A2 İstanbul Yabancılar için Türkçe B1 Materyaller üniteler halinde üç haftada bir öğrencilere verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | İstanbul Yabancılar için Türkçe A2 İstanbul Yabancılar için Türkçe B1 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||||
2) İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
3) Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
4) Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
5) Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
6) Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
7) Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
8) Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
9) Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
10) Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
11) Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
12) Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
13) Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
14) Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
15) Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
16) Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
17) Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
18) Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. | 2 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin tarihsel gelişimini ve toplum için önemini bilir. | 2 |
2) | İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ ve sistemler düzeyinde bilir. | 3 |
3) | Hastalarından doğru ve etkin sosyal ve tıbbi öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. | 3 |
4) | Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir ya da laboratuvar tetkik talebinde bulunabilir. | 3 |
5) | Hastalıklar sırasında yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen patolojik değişiklikleri fizyolojik olandan ayırabilir. Hastanın öyküsü, fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve hastanın problemine yönelik ön-tanı ve tanıya varabilir. | 3 |
6) | Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygulayabilir. | 3 |
7) | Hasta kayıtlarını doğru ve etkin olarak tutabilir, hasta bilgileri ve kayıtlarının mahremiyetinin önemini bilir ve bu mahremiyeti korur. | 3 |
8) | Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. | 3 |
9) | Koruyucu sağlık önlemleri ile bireylerin hastalıklardan korunmasında ve sağlığın geliştirilmesindeki temel prensipleri bilir, uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır, epidemi, pandemi gibi toplum sağlığı sorunlarında hekim sorumluluğunu üstlenir. | 3 |
10) | Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | 3 |
11) | Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. | 3 |
12) | Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | 3 |
13) | Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir, adli rapor düzenleyebilir. | 3 |
14) | Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. | 3 |
15) | Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. | 3 |
16) | Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. | 3 |
17) | Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. | 3 |
18) | Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 1 | 0 | 1 | 15 | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 | ||
Ödevler | 3 | 1 | 2 | 5 | 24 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Final | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Toplam İş Yükü | 52 |