Dersin Amacı: |
Bu ders jinekolojik kanserlerde ebenin rol ve sorumluluklarını ve bunlara ilişkin kapsamlı teorik bilgi vermeyi, jinekolojik kanser hastalarına özgü fiziksel ve psikososyal sağlık sorunlarını belirleyebilmeyi, yeni gelişmeler ışığında belirlenen sorunları çözümlemeyi ve sağlık bakım planı geliştirebilme becerisini kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Jinekolojik kanserlerde risk faktörleri, önleme ve tarama stratejileri, Jinekolojik onkoloji hemşireliğinde klinik rehberler ve standartları, Jinekolojik kanser hastalarında güncel tanı ve tedavi yaklaşımları, kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik bakımı, Jinekolojik onkoloji ve yaşam kalitesi, Jinekolojik kanser hastalarında cinsel işlev bozuklukları ve tedavi yaklaşımları, Jinekolojik onkoloji hastasının ve ailesinin psikososyal bakım gereksinimleri, Jinekolojik kanserlerde palyatif bakım, Jinekolojik onkolojide tamamlayıcı ve alternatif tedaviler, Vulva-vajen kanseri ve hemşirelik, Serviks kanseri ve hemşirelik, Uterus kanseri ve Tuba-over kanserleri hemşirelik, Gebelik ve kanserler, Kemoterapi ve radyoterapi sonrası semptom yönetimi ve semptom sınıflamasına yönelik bakım stratejileri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, dersin tanıtımı |
|
2) |
Jinekolojik kanserlerde risk faktörleri, önleme ve tarama stratejileri |
|
3) |
Jinekolojik onkoloji hemşireliğinde klasik rehberler ve standartları |
|
4) |
Jinekolojik kanser hastalarında güncel tanı ve tedavi yaklaşımları, kanıta dayalı uygulamalar, ebelik bakımı |
|
5) |
Jinekolojik onkoloji ve yaşam kalitesi |
|
6) |
Jinekolojik kanser hastalarında cinsel işlev bozuklukları ve tedavi yaklaşımı |
|
7) |
Jinekolojik kanserli hastanın ve ailesinin psikososyal bakım gereksinimleri |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Jinekolojik kanserlerde palyatif bakım |
|
10) |
Jinekolojik onkolojjide tamamlayıcı ve alternatif tedaviler |
|
11) |
Vulva-vajen kanserleri, Serviks kanseri ve ebelik yaklaşımı |
|
12) |
Uterus kanseri ve ebelik yaklaşımı |
|
13) |
Gebelik ve kanserler |
|
14) |
Jinekolojik onkoloji hastalarında kriyoprezervasyon |
|
15) |
Genel Tekrar |
|
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2005.
2. Alexander L L , Larosa J H, Bader H.,Garfield S., Alexander W J. Understanding and Preventing Cardiovasküler Disease and Canser. New Dimensions İn Women’s Health. 2010. Fifth Edition.
3. O’Conner V, “Obstetrics, Gynaecology and Women’s Health” Cambridge University Press, Cambridge, 2002
|
Diğer Kaynaklar: |
Ayhan A., Durukan T.,Günalp S., Gürkan T.Öderoğlu S.L.,Yaralı L.Yüce K.Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi.Güneş Tıp Kitapevi.2. Baskı. .(2008)Şirin, A & Kavlak O Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, , İstanbul, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. |
1 |
2) |
Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. |
1 |
3) |
Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. |
2 |
4) |
Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. |
2 |
5) |
Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. |
2 |
6) |
Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. |
3 |
7) |
Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. |
3 |
8) |
Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. |
2 |
9) |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. |
2 |
10) |
Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
3 |