Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI169 | ||||
Ders İsmi: | İş Sağlığı Ve Güvenliği (Üniversite Seçmeli Ders) | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ ERENEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş hukuku,İş güvenliği kavramlarının, tehlike ve risk kavramlarının öğretilmesi, risk etmenlerinin fark edilmesi, tehlike kavramına duyarlılığının geliştirilerek, iş güvenliği kültürünün oluşturulması, iş kazalarının oluşma nedenlerinin kaza teorileri incelenerek, azaltılması için önleyici faaliyetlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İş hukuku ile İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Kavramları, Risk Etmenleri ve Çeşitleri, Ortam Gözetimi, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Nedenleri, Önleyici Tedbirler ve İş Güvenliği Kültürü, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tehlike ve risk kavramlarını öğrenir, 2) Risk faktörlerini ve çeşitlerini öğrenir, 3) İş kazalarına ve meslek hastalıklarına neden olabilecek durum ve faktörleri bilir, 4) Kaza teorilerini bilir ve iş güvenliği kültürünü benimser. 5) İş hukuku temel kavramlarını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Afet ve Acil Durum Yönetimi | - |
2) | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavram ve Kurallarının Gelişimi, Amacı, Önemi, Yaşanmış Olaylar Türkiye ve Dünya’da İş Sağlığı ve Güvenliği | - |
3) | İş Kazaları ve Meslek Hastalıklarının Nedenleri ve Doğabilecek Maliyetler Dikkat ve İnsan Etmeni | - |
4) | İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Uluslararası ve Ulusal Mevzuat,Yükümlülükler | - |
5) | İşveren’in İşçiyi Gözetme/Koruma Borcunun Dayanağı | - |
6) | Tehlike- Risk İlişkisi, Risk Etmenleri | - |
7) | Ara sınav | - |
8) | Risk Değerlendirmesi ve Risk Yönetimi Apartmanlarda Risk Değerlendirmesi | - |
9) | İşyerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Örgütlenmesi | - |
10) | Yangın ve Acil Durum Yönetimi | - |
11) | Çalışma Ortamı Gözetimi Korunma Politikaları | - |
12) | İş Hijyeni Meslek Hastalıkları, | - |
13) | Güvenlik Kültürü İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri | - |
14) | Uyarı İşaretleri,Koruyucu Teçhizat,Kaza İncelemesi Asansör Bakım ve Denetimi | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dursun, S., (2012). İş Güvenliği Kültürü. Beta Yayınları. Esin, A., (2014). İş Güvenliği Uzmanı El Kitabı. ODTÜ Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | İş Hukuku, İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Dergiler ve Web Sayfaları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 31 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Proje | 2 | 6 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 7 |
Final | 4 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 |