Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL661 | ||||
Ders İsmi: | Italianca 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Güz döneminde bölüm öğrencilerine seçmeli olarak sunulan İtalyancaya giriş dersidir. Derste İtalyan alfabesi, temel kelime ögeleri, temel sözdizimi bilgisi ve basit dilbilgisi biçimleri yer almaktadır. Kurs ayrıca 4 iletişim becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) geliştirmeyi amaçlamaktadır. İletişim becerilerinde yer alan dil işlevleri, bilgi verme, kişisel bilgileri sorma ve yanıtlama, kişisel ilgi alanları, hoşlananlar ve hoşlanmayanlar, yerlerin tasvirleri ve günlük aktiviteler/rutinler ile ilgilidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, temel düzeyde sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek; temel İtalyanca metinleri okuyabilecek, anlayabilecek ve sözlü olarak iletişim kurabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güz döneminde bölüm öğrencilerine seçmeli olarak sunulan İtalyancaya giriş dersidir. Derste İtalyan alfabesi, temel kelime ögeleri, temel sözdizimi bilgisi ve basit dilbilgisi biçimleri yer almaktadır. Kurs ayrıca 4 iletişim becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) geliştirmeyi amaçlamaktadır. İletişim becerilerinde yer alan dil işlevleri, bilgi verme, kişisel bilgileri sorma ve yanıtlama, kişisel ilgi alanları, hoşlananlar ve hoşlanmayanlar, yerlerin tasvirleri ve günlük aktiviteler/rutinler ile ilgilidir. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, temel düzeyde sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek; temel İtalyanca metinleri okuyabilecek, anlayabilecek ve sözlü olarak iletişim kurabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alfabe. Harflerin okunuşları. Vurgu. | |
2) | Tanışma diyalogları. | |
3) | Kim?, Ne?, Nerede? ve Ne zaman? soruları. Basit cümle yapısı. | |
4) | Regular verbs, present tense | |
5) | İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. | |
6) | Definite and indefinite articles, milliyet sıfatları. | |
7) | Vize | |
8) | 100'e kadar sayılar. Yiyecek ve içecekler, Barda, restoranda nasıl sipariş verilir. | |
9) | Saat. | |
10) | Fiiller: essere, avere. | |
11) | İsim-sıfat anlaşması | |
12) | Burada buralarda. | |
13) | Genel tekrar | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | UniversItalia 2.0 vol.1 A1-A2, Alma Edizioni |
Diğer Kaynaklar: | Ek alıştırmalar ve dersin öğretim görevlisi tarafından geliştirilmiş çeşitli oyunlar ve etkinlikler. Teacher created upplementary worksheets, classroom activities and games. |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final Sözlü | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Uygulama | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 4 | 32 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 10 | 3 | 1 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 159 |