BDT015 3 Boyutlu Dijital Boyamaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDT015
Ders İsmi: 3 Boyutlu Dijital Boyama
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ
Dersi Veren(ler): Burak Dervişoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3 boyutlu dijital boyama dersinin amacı, öğrencilere dijital ortamda üç boyutlu nesnelerin boyanması için gerekli olan teknikleri öğretmektir. Bu ders, öğrencilere Blender programını kullanarak nesnelerin yüzeylerine boya, doku kaplama, malzeme ve ışık özellikleri eklemeyi öğretir. Ayrıca, ders öğrencilere 3 boyutlu modellerin anatomik yapısını anlamalarına ve nesnelerin yüzeylerine uygun şekilde boyama yapmalarına yardımcı olur.
Dersin İçeriği: Ders, 3 boyutlu dijital modeller için, UV hazırlama, doku kaplama, 3 boyutlu boyama, render’a hazırlama ve hazırlanan doku kaplamarıyla render alma işlerimlerini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Blender programı/Maya Programı
2) UV Açma
3) Doku Hazırlama
4) 3D boyama
5) 3D Doku Yerleştirme
6) Render/Işık Ayarı

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Boyama Nedir?
2) Blender programına giriş
3) Blender ile UV açma
4) Blender ile 3D boyama
5) Blender ile 3D boyama
6) Blender ile 3D boyama
7) Blender ile 3D boyama
8) Blender ile 3D boyama
9) Ara Sınav
10) Blender ile 3D boyama
11) Blender ile 3D boyama
12) Blender ile 3D boyama
13) Blender ile 3D boyama
14) Blender ile 3D boyama
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Photoshop for 3D Artists - Volume 1
- Anatomy for 3D Artists
- ZBrush Characters & Creatures
- Learning Blender
- Mastering Blender
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0