Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BDT015 | ||||
Ders İsmi: | 3 Boyutlu Dijital Boyama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. OSMAN DİNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Burak Dervişoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 3 boyutlu dijital boyama dersinin amacı, öğrencilere dijital ortamda üç boyutlu nesnelerin boyanması için gerekli olan teknikleri öğretmektir. Bu ders, öğrencilere Blender programını kullanarak nesnelerin yüzeylerine boya, doku kaplama, malzeme ve ışık özellikleri eklemeyi öğretir. Ayrıca, ders öğrencilere 3 boyutlu modellerin anatomik yapısını anlamalarına ve nesnelerin yüzeylerine uygun şekilde boyama yapmalarına yardımcı olur. |
Dersin İçeriği: | Ders, 3 boyutlu dijital modeller için, UV hazırlama, doku kaplama, 3 boyutlu boyama, render’a hazırlama ve hazırlanan doku kaplamarıyla render alma işlerimlerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Blender programı/Maya Programı 2) UV Açma 3) Doku Hazırlama 4) 3D boyama 5) 3D Doku Yerleştirme 6) Render/Işık Ayarı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Boyama Nedir? | |
2) | Blender programına giriş | |
3) | Blender ile UV açma | |
4) | Blender ile 3D boyama | |
5) | Blender ile 3D boyama | |
6) | Blender ile 3D boyama | |
7) | Blender ile 3D boyama | |
8) | Blender ile 3D boyama | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Blender ile 3D boyama | |
11) | Blender ile 3D boyama | |
12) | Blender ile 3D boyama | |
13) | Blender ile 3D boyama | |
14) | Blender ile 3D boyama | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | - Photoshop for 3D Artists - Volume 1 - Anatomy for 3D Artists - ZBrush Characters & Creatures - Learning Blender - Mastering Blender |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |