ECZ040 Mikrobiyota Probiyotikler Prebiyotikler Sinbiyotiklerİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EczacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECZ040
Ders İsmi: Mikrobiyota Probiyotikler Prebiyotikler Sinbiyotikler
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BETÜL GİRAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üye. Betül GİRAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; mikrobiyota, prebiyotik ve probiyotikleri hakkında ayrıntılı bilgi vermek, mikrobiyota ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi aktarmak, beslenmenin, preboiyotik, probiyotik ve sinbiyotiklerin mikrobiyota üzerine etkilerini kavratmak, sağlıklı bireylerin ve hastalıklı bireylerin mikrobiyotaları arasındaki farklılıkları gözlemlemek ve sağlıklı bir mikrobiyotanın önemini kavratmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; mikrobiyota ve tarihçe, mikrobiyota ve hastalıklar arasındaki ilişkiler, insan anatomik bölgeleri ve mikroorganizmaların sınıflandırılması, beslenmenin mikrobiyota üzerine etkileri, Antibiyotik kullanımının ve diğer kemoterapötik ilaçların bağırsak mikrobiyotası üzerine etkileri, probiyotik, probiyotik ve sinbiyotikleri içermektedir. Aynı zamanda, Probiyiyotik, prebiyotikler ve sinbiyotiklerin mikrobiyota üzerine olumlu etkileri hakkında da kapsamlı bilgi vermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikrobiyotayı tanımlayabilecek, insan mikrobiyotası ve sağlık ile olan ilişkisini yorumlayabilecektir.
2) Anitibyotiklerin ve kematöropatiklerin mikrobiyota üzerine etkilerini sınıflandırabilecektir.
3) İnsan anatomik bölgeleri ile ilişkili olarak mikroorganizmaları sınıflandırabilecektir.
4) Mikrobiyota ve hastalıklar arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
5) Sağlıklı bireylerin mikrobiyotası ve hastalıkları bireylerin mikrobiyotası arasındaki farklılıkları ayırt edebilecektir.
6) Probiyotikler, prebiyotikler ve sinbiyotiklerin mikrobiyota üzerinde etkilerini tanımlayabilecektir.
7) Makale araştırma ve sunum yapma becerilerini geliştirebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyota Önem ve Tarihi Ders notları
2) Sağlıklı bireylerin mikrobiyotası ve hastalıklı bireylerin mikrobiyotası üzerine makale inceleme ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
3) Anatomik bölgeler ve bu bölgelerin mikrobiyal flora içerikleri
4) Gastrointestinal Sistem Mikrobiyotası ve Hastalıklarla İlşkisi Ders Notları
5) Mikrobiyota ve ottoimmün hastalıklar ile ilgili makale inceleme ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
6) Mikrobiyota ve kanser ilişkisi üzerine makale inceleme ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
7) Mikrobiyota ve diyabet ile ilişkili makale inceleme ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
8) Ara Sınav Ders notları, tüm sunumlar ve makaleler
9) Probiyotik, prebiyotik ve sinbiyotikler Ders Notları
10) Probiyotik, prebiyotik ve sinbiyotiklerin mikrobiyota ve insan sağlığı üzerine etkilerini tanımlayabilecektir. Ders Notları
11) Probiyotikler üzerine makale araştırma ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
12) Prebiyotikler üzerine makale araştırma ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
13) Sinbiyotikler üzerine makale araştırma ve sunum Açık erişimdeki araştırma makaleleri
14) Mikrobiyota alanında güncel yaklaşımlar: Fekal transplantasyon Ders Notları
15) Final Sınavı Ders notları, tüm sunumlar ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Microbiota: Current Research and Emerging Trend, Takashi Matsumoto (Editor), Yoshio Yamaoka (Editor), 2018
Diğer Kaynaklar: Ders Sunumları, makaleler,
Lesson notes and open access papers.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir.
2) Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır.
3) İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır. 2 2 2 2 2 2 2
4) Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar.
5) Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır.
6) Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular.
7) İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır.
8) Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir.
9) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular.
10) Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular.
11) Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. 2 2 2 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki temel, mesleki ve teknolojik bilgilerin ve eczacılık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini yasal, deontolojik ve etik kurallara uyarak disiplinler arası uygular ve geliştirir. 2
2) Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi tanımlar; problem çözer, etkin ve etkili bir şekilde bilgi teknolojilerini kullanarak eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, güncel literatürü izleyip değerlendirdikten sonra uygulamasını, iletişimini yapar, paylaşır.
3) İnsan vücudunun anatomik yapısı, sistemlerin fizyolojik çalışma prensipleri, organizmadaki biyokimyasal, immünolojik olaylar ve mikroorganizmalar hakkında teorik ve pratik bilgiyi kullanır. 2
4) Temel ve ileri analitik teknikleri ve yöntemlerini kalitatif/kantitatif analizler yaparak kullanır ve elde ettiği bulguları uygun istatiksel yöntemleri kullanarak yorumlar.
5) Tıbbi bitkileri, bitkisel drogları ve etkin maddeleri tanır; tıbbi amaçla kullanılan doğal ürünleri geliştirme becerisi kazanır.
6) Klinik eczacılık, farmakoekonomi, farmakoterapi ve fitoterapinin esaslarını kullanarak, akılcı ilaç kullanımı çerçevesinde hasta-odaklı ve bireyselleştirilmiş farmasötik bakım hizmetini diğer sağlık personeli ile birlikte uygular.
7) İlaçların biyolojik özelliklerini, yapı-etki ilişkilerini, metabolizmalarını bilir ve yeni ilaç adaylarının sentez ve geliştirme becerisini kazanır.
8) Doğal kaynaklı ve/veya sentetik etkin madde içeren ürünlerin, ileri tedavi tıbbi ürünlerinin, radyofarmasötiklerin ve kozmetik ürünlerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırma, patent çalışmaları, yasal düzenlemeleri hakkında yetkindir.
9) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini, etkisini değiştiren faktörlerini, toksik etkilerini, farmakolojik etkisi ve risk değerlendirme yöntemini yorumlar. İlaç etkileşmelerini, istenmeyen ilaç reaksiyonlarını raporlar, izler ve önlenmesi hakkında teorik/pratik bilgiyi uygular.
10) Sağlık profesyoneli olarak mesleki uygulamalarında bakım veren, karar verici, iletişimci, yönetici, yaşam boyu öğrenen, öğretici, lider ve araştırmacı bir eczacı olarak kanıta dayalı eczacılık prensiplerini ulusal ve evrensel değerleri gözeterek uygular.
11) Toplum eczanesi, hastaneler, ilaç, tıbbi cihaz, bitkisel ürünler ve kozmetik sektörleri, sağlık kurum ve kuruluşları, klinik araştırma şirketleri, üniversite ve Ar-Ge merkezleri gibi çeşitli alanlarda çalışabilir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 54
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 86