| Mimarlık (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ARCH077 | ||||
| Ders İsmi: | Vizyoner Mimarlık | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | English | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. RAFET HALE SİNİRLİOĞLU MIZRAK | ||||
| Dersi Veren(ler): | Hale Sinirlioğlu | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders, sadece kağıt üzerinde var olan, zamanlarının yaratıcı mimarlık vizyonunu şekillendiren vizyoner ve ütopik mimarlık örneklerini inceler. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, mimarlık tarihi ve pratiğinde “inşa edilmemiş” olanın rolünü, dönemin sosyal, politik ve mimari gelişmeleriyle bağlantılı olarak vizyoner mimarlık örnekleri üzerine tartışmalar yoluyla araştırır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, inşa edilmemiş mimariyi ve inşa edileni şekillendirmedeki önemini daha iyi anlayacak; inşa edilmemiş ve inşa edilmiş mimariyi, şehirleri ve manifestoları eleştirel bir şekilde inceleyebilecek; bu bilgiyle yeni örnekleri tartışabilecek ve / veya yeni vizyonlar yaratabilecektir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Tanışma. Derse giriş. Vizyoner mimarlık kavramları, kağıt mimari, ütopyalar ve distopyalar üzerine tartışma. | |
| 2) | Terminoloji. Rönesans sonrası erken vizyoner mimarlık örnekleri. | |
| 3) | Endüstri devrimi, endüstri kentleri ve geç 19.yy (ideal kentler, yeni etkileşimler) | |
| 4) | 1. Dünya Savaşı: Fütürizm ve sonrası | |
| 5) | Distopya ve 20. yy | |
| 6) | Yeni kentler üzerine modernist hayaller | |
| 7) | Archigram | |
| 8) | Vize sınavı | |
| 9) | Metabolizm | |
| 10) | Constant ve New Babylon | |
| 12) | 20. Yüzyılın sonu kağıt mimarisi | |
| 13) | Öğrenci sunumları. | |
| 14) | Öğrenci sunumları. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Spiller, N. (2008). Visionary Architecture: Blueprints of the Modern Imagination. London: Thames and Hudson. Thomson, C. W. (1997). Visionary Architecture: From Babylon to Virtual Reality. London: Prestel. |
| Diğer Kaynaklar: | Spiller, N. (2008). Visionary Architecture: Blueprints of the Modern Imagination. London: Thames and Hudson. Thomson, C. W. (1997). Visionary Architecture: From Babylon to Virtual Reality. London: Prestel. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||||
| 1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 2 | ||||||||||||||
| 2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 2 | ||||||||||||||
| 3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | ||||||||||||||
| 4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 1 | ||||||||||||||
| 5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 | ||||||||||||||
| 6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 2 | ||||||||||||||
| 7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 1 | ||||||||||||||
| 8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
| 9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 1 | ||||||||||||||
| 10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
| 11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 2 | ||||||||||||||
| 12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | 1 | ||||||||||||||
| 13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 1 | ||||||||||||||
| 14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 2 | ||||||||||||||
| 15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | ||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
| 2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
| 3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
| 4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
| 5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
| 6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
| 7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
| 8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
| 9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
| 10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
| 11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
| 12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
| 13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
| 14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
| 15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Sunum | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 30 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 |
| Final | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 75 | |