Endüstri ve Sistem Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISE407 | ||||
Ders İsmi: | Yaz Stajı 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÇAKMAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÇAKMAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin üretim ya da hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir firmada stajer olarak görev alarak, bireysel ya da takım üyesi olarak firma içi süreçleri iyileştirmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği: | Stajla ilgili kuralların bildirilmesi, staj başvurularının değerlendirilmesi ve onaylanması, staj dokümanlarının teslim alınması; staj raporlarının değerlendirilmesi, stajın değerlendirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir üretim/hizmet sürecini uygun endüstri mühendisliği yöntemleriyle analiz edebilmeli ve bu yöntemleri uygulayarak süreçte iyileştirme sağlayabilmelidir. 2) Optimizasyon, simülasyon gibi temel endüstri mühendisliği tekniklerini üretim/hizmet sektöründe karşılaşılan problemleri çözmede kullanabilmelidir. 3) Endüstri mühendisliği bilgi ve becerilerini hem bireysel hem de bir takım üyesi olarak etkili bir şekilde kullanarak firmaların yürüttüğü projelere yeterli katkıyı sağlamalıdır. 4) Bir firmadaki temel süreçleri ve bunlarla ilgili aksaklıkların açıklamasını, bu aksaklıklara getirdiği çözüm yollarını içeren teknik bir rapor yazabilmelidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Staj dokümanlarının teslimi | |
2) | Staj dokümanlarının teslimi | |
3) | Staj dokümanlarının teslimi | |
4) | Staj dokümanlarının teslimi | |
5) | Staj raporlarının değerlendirilmesi | |
6) | Staj raporlarının değerlendirilmesi | |
7) | Staj raporlarının değerlendirilmesi | |
8) | Staj raporlarının değerlendirilmesi | |
9) | Staj raporlarının revizyonu | |
10) | Staj raporlarının revizyonu | |
11) | Staj raporlarının revizyonu | |
12) | Staj raporlarının tekrar değerlendirilmesi | |
13) | Staj raporlarının tekrar değerlendirilmesi | |
14) | Staj raporlarının tekrar değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | https://kariyermerkezi.istinye.edu.tr/tr/staj |
Diğer Kaynaklar: | https://kariyermerkezi.istinye.edu.tr/sites/kariyermerkezi.istinye.edu.tr/files/docs/2023-08/Staj%20Genel%20Bilgi%20-%20Internship%20General%20Information%20-%20TR-EN-V2.pdf |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fen bilimleri, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarında yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi kullanarak karmaşık imalat ve servis sistemleri tasarlama, problemleri tespit etme, formüle etme ve çözümleme yeteneğine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
2) İnsan, bilgi, hammadde ve enerji bileşenlerinden oluşan bütünleşik sistemlerin analizi için uygun metot belirleme ve bunları uygulama; veri toplama, işleme ve çıkarımlarda bulunma; ve mühendislik becerilerini kullanarak sonuca ulaşma yeteneğne sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 1 | ||||||||
3) Farklı sistemlere ait çıktıları gerçekçi kısıtlar altında eniyilemek üzere mühendislik tasarım prensipleri ile birlikte uygun analitik, hesaplamalı ve deneysel mühendislik tekniklerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma yeteneğine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 1 | ||||||||
4) Alanındaki mühendislik uygulamalarında modern teknoloji, cihaz, yazılım ve yazılım dillerinden uygun olanını seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
5) Küresel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve çevresel meseleler konusunda bir farkındalık içerisinde toplum sağlığı, güvenliği ve refahına katkıda bulunacak endüstri odaklı çözümler üretme yeteneğine sahiptir. | 2 | 3 | 1 | |||||||||
6) Mesleği ile ilgili karşılaştığı durumlarda etik, profesyonel ve yasal sorumluluklarını göz ardı etmeden karar verme bilincine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Sürdürülebilirlik, girişimcilik, yenilikçilik gibi güncel kavramlar konusunda farkındalık; ve bu kavramların kendi mesleği üzerindeki etkilerini anlayabilme yeteneğine sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
8) Alanıyla ilgili farklı kitlelerle etkin bir şekilde yazılı ve sözlü bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunacak düzeyde iletişim kurma ve sunum yapabilme; karşılaştığı teknik rapor ve çizimleri anlama ve gerektiğinde bunları hazırlayabilme yeteneğine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
9) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme yeteneğine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde, alanı ile ilgili ortaya çıkan her türlü yeniliği takip ederek bu yeniliklere ayak uydurabilme ve bunları mesleğine yansıtabilme yeteneğine sahiptir. | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
11) Disiplinler arası projelerde verimli çalışabilme, işbirliğine açık olma ve gerektiğinde inisiyatif alarak liderlik yapma, riskleri yönetme, faaliyetleri planlama ve strateji geliştirme yeteneğine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
12) İnsan-makine etkileşimi ve yapay zeka alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımları takip edebilme ve kendi alanındaki problemler üzerinde uygulama yeteneğine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fen bilimleri, matematik, mühendislik ve teknoloji alanlarında yeterli bilgi birikimine ve bu bilgiyi kullanarak karmaşık imalat ve servis sistemleri tasarlama, problemleri tespit etme, formüle etme ve çözümleme yeteneğine sahiptir. | 3 |
2) | İnsan, bilgi, hammadde ve enerji bileşenlerinden oluşan bütünleşik sistemlerin analizi için uygun metot belirleme ve bunları uygulama; veri toplama, işleme ve çıkarımlarda bulunma; ve mühendislik becerilerini kullanarak sonuca ulaşma yeteneğne sahiptir. | 3 |
3) | Farklı sistemlere ait çıktıları gerçekçi kısıtlar altında eniyilemek üzere mühendislik tasarım prensipleri ile birlikte uygun analitik, hesaplamalı ve deneysel mühendislik tekniklerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma yeteneğine sahiptir. | 3 |
4) | Alanındaki mühendislik uygulamalarında modern teknoloji, cihaz, yazılım ve yazılım dillerinden uygun olanını seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
5) | Küresel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve çevresel meseleler konusunda bir farkındalık içerisinde toplum sağlığı, güvenliği ve refahına katkıda bulunacak endüstri odaklı çözümler üretme yeteneğine sahiptir. | 1 |
6) | Mesleği ile ilgili karşılaştığı durumlarda etik, profesyonel ve yasal sorumluluklarını göz ardı etmeden karar verme bilincine sahiptir. | 2 |
7) | Sürdürülebilirlik, girişimcilik, yenilikçilik gibi güncel kavramlar konusunda farkındalık; ve bu kavramların kendi mesleği üzerindeki etkilerini anlayabilme yeteneğine sahiptir. | 1 |
8) | Alanıyla ilgili farklı kitlelerle etkin bir şekilde yazılı ve sözlü bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunacak düzeyde iletişim kurma ve sunum yapabilme; karşılaştığı teknik rapor ve çizimleri anlama ve gerektiğinde bunları hazırlayabilme yeteneğine sahiptir. | 2 |
9) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme yeteneğine sahiptir. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde, alanı ile ilgili ortaya çıkan her türlü yeniliği takip ederek bu yeniliklere ayak uydurabilme ve bunları mesleğine yansıtabilme yeteneğine sahiptir. | 2 |
11) | Disiplinler arası projelerde verimli çalışabilme, işbirliğine açık olma ve gerektiğinde inisiyatif alarak liderlik yapma, riskleri yönetme, faaliyetleri planlama ve strateji geliştirme yeteneğine sahiptir. | 3 |
12) | İnsan-makine etkileşimi ve yapay zeka alanında ortaya çıkan yeni yaklaşımları takip edebilme ve kendi alanındaki problemler üzerinde uygulama yeteneğine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Proje | 1 | 0 | 80 | 80 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |