HIR029 Kurumsal İletişim ve Öykülemeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR029
Ders İsmi: Kurumsal İletişim ve Öyküleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): DOÇ.DR. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I- Kurumsal İletişimin temel kavramlarını, öykülemeyi kurumsal itibarla ilişkilendirmek
II- Öyküleme tekniğini kavrayarak kurumların sürekliliği açısından gerekliliğinin bağını kurmak
III- Kurumsal İletişim uzmanlarının değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirirken değerlerin de aktarılmasını sağlayacak araçların seçimi ve işlenmesini sağlayacak donanıma sahip olmak
IV- Kurumsal İletişimin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisini öyküleme tekniğiyle birleştirerek stratejiyi tüm kuruma/kuruluşa yayma becerisi kazanmak
V- Kurumsal İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında, kurumsal itibarın üzerinde yükseldiği kurum felsefesi ve stratejisinin kurumsal davranış ve kurumsal iletişimle görünür hale gelirken bazı değerlerden nasıl beslendikleri ve bu değerlerin/kültürün kuruluşların çevresiyle ilişki ve bağ kurmasında öykülerin ne kadar önemli rol oynadıkları ele alınmaktadır. İstikrarlı biçimde devam eden kurumsal öykü anlatıcılığı ile kurumların kendilerini anlatma çabalarının hedef kitle gözünde haklı olarak ortaya çıkardığı olumlu, tutarlı imajlar örnek uygulamalarla incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Kurumsal İletişimin temel kavramlarına hâkim olarak, Kurumsal İletişimin gelişimini kavrayıp itibarla ve günümüzle ilişkisini kurar.
2) II. Kurumların sürekliliğinin sağlanması açısından öyküleme tekniğinin itibara hizmetini biçimlendirebilir
3) III. Değişen teknoloji ve diğer şartlara göre ilgili tüm iletişim çalışmalarında öyküleyici çözüm planları geliştirerek kurum için yönetir.
4) IV. Kurumsal İletişimin diğer alanlarla ilişkisini öyküleme tekniğiyle bütünleşik olarak stratejiye yayar, yönetir.
5) Bir Kurumsal İletişim Uzmanı olarak, edindiği kuramsal bilgileri sektörde uygulayacağı İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal itibar kavramına giriş
2) Kurumsal iletişim ve işlevleri
3) Kurumsal iletişim teorileri
4) Öyküleme kavramına giriş
5) Öyküleme kavramının işlev ve oluşturucuları
6) Kültür bileşenleri ve öyküleme stratejisi ilişkisi
7) Kurumsal itibar oluşturucuları ve öyküleme stratejisi ilişkisi --Ödev Teslim Tarihi--
8) Durağan iletilerde öyküleme stratejisi
9) Uluslararası ve ulusal durağan öyküleme iletileri örnekleri
10) Devingen iletilerde öyküleme stratejisinin Resmî Tatil-23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
11) Uluslararası ve ulusal devingen öyküleme iletileri örnekleri
12) Kurumsal iletişimde kriz yönetimi ve öyküleme teknikleri kullanımı
13) Öğrenci sunumları I Resmî Tatil-12-15 Mayıs Ramazan Bayramı
14) Kurumsal İletişim öyküleme teknikleri ve yeni medya Resmî Tatil-19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peltekoğlu, F. B (2018), Halkla İlişkiler Nedir?, 10. Baskı, İstanbul, Beta Bas.Yay.Dağ. A.Ş.
Vural Z.B.A, Bat M (2013), Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları
Kılanç R.Ö (2020), İtibar Yönetimi ve Öyküleme, Eğitim Yayınevi
Diğer Kaynaklar: • Grunig, J. E. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul, Rota Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3 3 3 3 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3 3 3 3 3
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3 2 3 3 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 2 2 3 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 3 3 3 3
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2 3 2 3 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 3 3 3 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 3 3 3 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 2 2 3 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 2 3 2 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 2 3 2 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 2 3 3
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3 3 3 3 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 2 2 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 3
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 3
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 3
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 3
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 3
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 3
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 3
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Sunum 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 84
Sunum / Seminer 1 3 3 6
Ödevler 1 6 3 9
Final 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 116