Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECO024 | ||||
Ders İsmi: | Sales and Negotiation Techniques | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADRİ ÖZGÜNEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Kadri Özgüneş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Müzakere süreci ve farklı müzakere tarzları hakkında bir anlayış geliştirmek 2. Farklı kültürlerin ve farklı algı türlerinin temel parametrelerini anlamak 3. Farklı küresel satış ortamlarında nasıl iletişim kurulacağına dair uygulamalı bir anlayış geliştirmek 4. Kültürler arası etkili müzakere için önerilen stratejilere aşina olmak 5. Çatışma analizi ve çözümünün temellerini öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Giriş seviyesindeki bu ders öğrencilerin müzakere teknikleri ile tanışmasını, giderek tek bir çatı altında yaşanmaya başlayan dünyada hem aynı hem de farklı kültürler ile satış ve müzakere konularında karşı karşıya kalındığında nasıl bir metodoloji izleneceğine dair ipuçları vermeyi hedeflemektedir. Etkin bir müzakere tekniği için kullanılması gereken araçlar ve metodolojiler bu derste anlatılmaya çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi alan öğrenci müzakere süreçlerine ve temel müzakere tekniklerine vakıf olur 2) Müzakere öncesi ve sırasında yapılması ve yapılmaması gerekenleri bilir 3) Kültürlerarası müzakerelerde dikkat edilmesi gereken faktörleri bilir ve içselleştirmiş olur 4) Etkin bir satış organizasyonu ve stratejisinin nasıl kurgulanacağını bilir 5) Yerel ve uluslararası pazarlarda satış ve pazara giriş tekniklerine hakim olur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzakereye griş - temel fikir ve kvramlar | |
2) | Müzakere nedir? | |
3) | İşbirliği ve Rekabet, Çatışma Tarzları ve Çıktıları | |
4) | Müzakerelerde Önyargılar ve Duygular | |
5) | Konumsal pazarlık ve ilkeli müzakere | |
6) | Müzakerede Güven ve Etik | |
7) | Müzakere, Çatışma ve Kültür - I | |
8) | Müzakere, Çatışma ve Kültür - II | |
9) | Müzakerede karşılıklı bağımlılık, güven, taviz ve ödünler | |
10) | Satış planlanmasında pazar araştırması | |
11) | Satışta performans değerlendirme ve kontrol mekanizmaları | |
12) | (Uluslararası) satışta kültürel etkiler | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları / Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları / Lecturer's notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Ödevler | 6 | 16 |
Küçük Sınavlar | 8 | 24 |
Final | 4 | 26 |
Toplam İş Yükü | 122 |