Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG034
Ders İsmi: Digital Human Resources and Data Analytics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. STAFF 1
Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, İnsan Kaynakları alanındaki yeni teknoloji ve uygulamaları aktarmak ve veri ile çalışma yetkinliği kazandırmak
Dersin İçeriği: Literatür Örnekleri, Gerçek İş Hayatı Uygulamaları, İK Metrikleri ve Raporlaması, İK İş Zekası Uygulamaları, Raporlama Teknikleri, Veri görselleştirme, temel istatistiki analiz, veri uygulamaları, veri analitiği çalışmaları alanlarında uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan Kaynakları alanında kullanılan güncel teknolojileri öğrenmek
2) Veri analizi ve Raporlama tecrübesi edinmek
3) İnsan kaynakları alanında İş Zekası çözümleri kullanabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri • Dijital Dünyada İK Uygulamaları • Dünyadan ve Türkiye’den Dijital Örnekler • Raporlama ve Strateji İlişkisi • İK Metrik ve KPI Farklılıkları • İnsan Kaynaklarında Global İK KPI Seti
2) • İnsan Kaynakları Raporlaması ve Ölçümleme • En sık ölçümlenen İK Metrikleri • Saratoga Kriterleri İncelemesi • Vaka Çalışmaları
3) • İK Dashboard Raporlama Çalışması • İnsan Kaynaklarında Tanımlayıcı Analitikler • T.A.T.O Yöntemi ile Raporlama Teknikleri • Uygulama:İK Aylık Raporlama Uygulama Çalışması
4) • Büyük Veri ve İK • Analytics 1.0, 2.0 ve 3.0 • İK Raporlama Örnekleri • Veri Konsolidasyon Çalışmalarında Şirketlerin Yaşadığı Zorluklar • İK Dimension ve Fact Çalışması • Aylık, 3 aylık, Yıllık İK Raporlamaları
5) • İK İş Zekası - Microsoft PowerBI
6) • İnsan Kaynakları Veri Görselleştirme
7) İK Üst Yönetim raporlama sunumu
8) • Temel İK İstatistiki Analizler
9) • Yapay Zeka ve İK Örnek Uygulamaları • İnsan Kaynaklarında Nesnelerin İnterneti (IOT) Kullanımı
10) • Korelasyon, Dağılım, Histogram ve iş uygulamalarında kullanımları
11) • İK’da Veri Analitiği • İK’da Karar Alma Destek Sistemleri
12) • Robotik Proses Otomasyon (RPA) Kavramlar • İnsan Kaynaklarında RPA Kullanım Örnekleri
13) • İş gücü Tahminleme Çalışmaları (Workforce Analytics)
14) • R kodlama dili ile örnek bir İK Analitiği Çalışması
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum, bağlantı ve kodlar

Updated presentations, links, and codes provided by the instructor
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum, bağlantı ve kodlar

Updated presentations, links, and codes provided by the instructor

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar.
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 2 28
Proje 1 0 20 20
Final 1 33 2 35
Toplam İş Yükü 125