Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MNG034 | ||||
Ders İsmi: | Digital Human Resources and Data Analytics | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. STAFF 1 Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, İnsan Kaynakları alanındaki yeni teknoloji ve uygulamaları aktarmak ve veri ile çalışma yetkinliği kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Literatür Örnekleri, Gerçek İş Hayatı Uygulamaları, İK Metrikleri ve Raporlaması, İK İş Zekası Uygulamaları, Raporlama Teknikleri, Veri görselleştirme, temel istatistiki analiz, veri uygulamaları, veri analitiği çalışmaları alanlarında uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan Kaynakları alanında kullanılan güncel teknolojileri öğrenmek 2) Veri analizi ve Raporlama tecrübesi edinmek 3) İnsan kaynakları alanında İş Zekası çözümleri kullanabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri • Dijital Dünyada İK Uygulamaları • Dünyadan ve Türkiye’den Dijital Örnekler • Raporlama ve Strateji İlişkisi • İK Metrik ve KPI Farklılıkları • İnsan Kaynaklarında Global İK KPI Seti | |
2) | • İnsan Kaynakları Raporlaması ve Ölçümleme • En sık ölçümlenen İK Metrikleri • Saratoga Kriterleri İncelemesi • Vaka Çalışmaları | |
3) | • İK Dashboard Raporlama Çalışması • İnsan Kaynaklarında Tanımlayıcı Analitikler • T.A.T.O Yöntemi ile Raporlama Teknikleri • Uygulama:İK Aylık Raporlama Uygulama Çalışması | |
4) | • Büyük Veri ve İK • Analytics 1.0, 2.0 ve 3.0 • İK Raporlama Örnekleri • Veri Konsolidasyon Çalışmalarında Şirketlerin Yaşadığı Zorluklar • İK Dimension ve Fact Çalışması • Aylık, 3 aylık, Yıllık İK Raporlamaları | |
5) | • İK İş Zekası - Microsoft PowerBI | |
6) | • İnsan Kaynakları Veri Görselleştirme | |
7) | İK Üst Yönetim raporlama sunumu | |
8) | • Temel İK İstatistiki Analizler | |
9) | • Yapay Zeka ve İK Örnek Uygulamaları • İnsan Kaynaklarında Nesnelerin İnterneti (IOT) Kullanımı | |
10) | • Korelasyon, Dağılım, Histogram ve iş uygulamalarında kullanımları | |
11) | • İK’da Veri Analitiği • İK’da Karar Alma Destek Sistemleri | |
12) | • Robotik Proses Otomasyon (RPA) Kavramlar • İnsan Kaynaklarında RPA Kullanım Örnekleri | |
13) | • İş gücü Tahminleme Çalışmaları (Workforce Analytics) | |
14) | • R kodlama dili ile örnek bir İK Analitiği Çalışması | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum, bağlantı ve kodlar Updated presentations, links, and codes provided by the instructor |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan güncel sunum, bağlantı ve kodlar Updated presentations, links, and codes provided by the instructor |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |||||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Proje | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Final | 1 | 33 | 2 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |