Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS046 | ||||
Ders İsmi: | Dijital/Sosyal Medya Odaklı Pazarlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATMA NUR ÇİÇİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Fatma Nur ÇİÇİN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dijital ve sosyal medya odaklı pazarlamanın temel kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını öğrencilere kazandırmaktır. Geleneksel pazarlamadan dijital pazarlamaya geçiş süreci, sosyal medya platformlarının pazarlamadaki rolü, içerik stratejileri, reklam modelleri ve ölçümleme teknikleri gibi konular ele alınacaktır. Ders kapsamında öğrenciler, dijital pazarlamanın teorik altyapısını öğrenirken, aynı zamanda uygulamalı analizler ve vaka çalışmalarıyla pratik beceriler kazanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, dijital ve sosyal medya odaklı pazarlamanın temel kuramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını akademik bir çerçevede ele almayı amaçlamaktadır. Dijital pazarlamanın tarihsel gelişimi, geleneksel pazarlamadan farkları ve günümüz tüketici davranışları üzerindeki etkileri incelenecektir. Ders kapsamında, sosyal medya platformlarında marka yönetimi, içerik stratejileri, dijital reklamcılık, SEO ve SEM gibi temel bileşenler ele alınarak dijital pazarlamanın yapısal dinamikleri analiz edilecektir. Ayrıca, veri analitiği, yapay zeka destekli pazarlama uygulamaları ve tüketiciye yönelik kişiselleştirme stratejileri gibi konular teorik ve uygulamalı yaklaşımlarla değerlendirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital ve sosyal medya pazarlamasının temel kavramlarını, stratejilerini ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. 2) Geleneksel ve dijital pazarlama arasındaki farkları analiz ederek dijital pazarlamanın tüketici davranışları üzerindeki etkisini değerlendirebilir. 3) Sosyal medya platformlarının pazarlama stratejilerindeki rolünü kavrayarak marka yönetimi ve içerik stratejileri oluşturabilir 4) SEO, SEM ve dijital reklamcılık yöntemlerini anlayarak dijital pazarlama kampanyaları tasarlayabilir. 5) E-posta pazarlaması ve otomasyon araçlarını kullanarak müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerini geliştirebilir. 6) Dijital pazarlamada etik, mahremiyet ve hukuki düzenlemeler konularını tartışarak sürdürülebilir pazarlama yaklaşımları önerebilir. 7) Uygulamalı projeler ve vaka analizleri yoluyla dijital pazarlama kampanyalarını değerlendirme ve optimize etme becerisi kazanabilir. 8) Influencer pazarlaması ve marka iş birlikleri stratejilerini değerlendirerek kampanya yönetimi becerisi kazanabilir. 9) Dijital pazarlama alanında yenilikçi teknolojileri ve gelişen trendleri takip ederek sektörel farkındalık kazanabilir. 10) Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü tasarımı (UI) ilkelerini dijital pazarlama süreçlerine entegre edebilir. 11) Ders boyunca öğrendiği kavramları uygulamalı projeler ve vaka analizleri ile pekiştirebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Pazarlamaya Giriş | Haftalık ders sunumları |
2) | Teknoloji ve İnternetin Kısa Tarihi, Pazarlamanın Tarihsel Dönüşümü | Haftalık ders sunumları. |
3) | Pazarlamanın Temel Kavramları ve Stratejileri | Haftalık ders sunumları |
4) | Dijital Pazarlama Stratejileri | Haftalık ders sunumları |
5) | Dijital Reklam ve Metin Görselleri | Haftalık ders sunumları |
6) | Dijital Pazarlama Aktiviteleri- Arama Motoru Reklamları (SEM/SEA) | Haftalık ders sunumları |
7) | Sosyal Medya Pazarlaması (SMM), Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ve İçerik Yönetimi | Haftalık ders sunumları |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | E-Posta Pazarlaması ve Otomasyon | Haftalık ders sunumları |
10) | Influencer Pazarlaması ve Marka İş birlikleri | Haftalık ders sunumları |
11) | Dijital Pazarlamada Ölçümleme ve Dönüşüm Optimizasyonu | Haftalık ders sunumları |
12) | Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | Haftalık ders sunumları |
13) | Dijital Pazarlamada Etik, Veri Gizliliği ve Siber Güvenlik | Haftalık ders sunumları |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Diğer Kaynaklar: | •Kotler, P., & Keller, K. L. (2021). Pazarlama Yönetimi. Pearson Yayınları. •Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2022). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice (8th Edition). Pearson. •Google Digital Garage & HubSpot Academy (Online Sertifikasyon Programları •Güncel akademik makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |