Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS044 | ||||
Ders İsmi: | Görsel Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖMER OZAN EVKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere görsel programlama konusunda geniş ve derinlemesine bilgi sağlamak, görsel araçları ve grafik kullanıcı arayüzlerini anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca, çeşitli görsel programlama dilleri ve çevreleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bu dilleri kullanarak uygulamalar ve projeler geliştirebilmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Görsel Programlama ve Temelleri 2. Nesne Tabanlı Programlama ve İlgili Kavramları 3. Görsel Araçlar ve Grafiksel Kullanıcı Arayüzleri (GUI) 4. Çeşitli Görsel Programlama Ortamları (VB.NET, C#, JavaFX) 5. Görsel Programlama Projeleri ve Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler görsel programlama temellerini anlayacak. 2) Öğrenciler nesne tabanlı programlama ve ilgili kavramları kavrayacak. 3) Öğrenciler çeşitli görsel programlama ortamlarını anlayacak ve kullanabilecek 4) Öğrenciler, görsel programlama dilleri kullanarak projeler geliştirebilecek. 5) Öğrenciler, görsel programlama konusunda geniş ve derinlemesine bilgi sahibi olacak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görsel Programlama ve Temelleri | |
2) | Nesne Tabanlı Programlama | |
3) | Sınıflar ve Nesneler Kavramları | |
4) | Görsel Araçlar ve Grafiksel Kullanıcı Arayüzleri (GUI) | |
5) | VB.NET'e Giriş | |
6) | VB.NET ile Uygulama Geliştirme | |
7) | C#’a Giriş | |
8) | VİZE | |
9) | C# ile Uygulama Geliştirme | |
10) | JavaFX’e Giriş | |
11) | JavaFX ile Uygulama Geliştirme | |
12) | Görsel Programlama Ortamlarının Karşılaştırılması | |
13) | Proje Planlama ve Tasarımı | |
14) | Proje Geliştirme | |
15) | Proje Sunumları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Murach’s Visual Basic 2015 - Anne Boehm, Mike Murach 2. Beginning Visual C# 2015 Programming - Benjamin Perkins, Jacob Vibe Hammer, Jon D. Reid |
Diğer Kaynaklar: | 1. Mastering Visual Studio 2019 - Kunal Chowdhury 2. Pro C# 7: With .NET and .NET Core - Andrew Troelsen, Philip Japikse |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 8 | 29 |
Final | 8 | 54 |
Toplam İş Yükü | 125 |