Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS037
Ders İsmi: Kalite Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr. Üyesi Tayfun Utaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Kalite, ISO 9000 Standartları, Toplam Kalite Yönetimi(TKY) ve Kalite Standartları ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerinin verilmesi ve ilgili dokümanların kaydı, izlenmesi, saklanmasına yönelik bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Sektöründe uygulan TKY Standartları uygulamalı bilgi edinme ve nihai amaç, kalite bilinci oluşturmaktır. Ders , kalite araçlarını kullanarak problem çözme tekniklerini kullanama ve oluşan uygunsuzluklara düzeltici faaliyet bilgilerinin nasıl takip edilmesi gerektiğini öğretmek ve ileri istatistik bilgileri ile bilgileri zenginleştirmesi hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği: Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi Kavramları ve İlgili Kavramların Tanıtılması ve Gelişimi,Toplam Kalite Yönetimi ve Gelişimi, TKY Gerekleri, TKY Önünd,eki Engeller//TKY' de Eğitim ve Deming'in İlkeleri,Kalite Yönetiminde İstatistiki Araç ve Teknikler, Kalite Standartları-ISO 9000-//Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ile İlgili Kavramların Tanıtılması, Kalite ve Akreditasyon Standartları İstatistik , Altı Sigma . Yönetim sistemleri ve farkları, yalın sistemler,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Kalite ve kalite 9000 standandartların kavramları konusunda bilgi sahibi olabilir.
2) 2 Kalite ve Modern Sistemler ilişkisini anlayabilir.
3) 3 Kalite anlayışı ile standartlara uygun çözümler üretebilir
4) 4 İşi ile ilgili dokümanını(prosedür, talimat, form, liste, plan…)standartlarına uygun olup olmadığını anlayabildile
5) 5 Çalışanları ekip çalışmalarına teşvik edebilir
6) 6 Problem çözme teknikleri konusunda bilgi sahibi olur ve eğitim verebilir.
7) 7 Kalite ve İstatistik konusunda bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplam Kalite Yönetimine Giriş Ders Notları Power Point Sunuş
2) Kalite Kavramları "
3) Kalite ve Müşteri İlişkisi "
4) Kalite Göstergeler -1 "
5) Kalite Göstergeler -2 "
6) Kalite iyileştirme ekip çalışması "
7) Ara Sınav Ödevi "
8) Kalite Yönetim araçları "
9) Kalite iyileştirme araçları "
10) Kalite Standartları "
11) Standartların Sistem ve araçlar ile ilişkisi "
12) Sanayi /Hizmet Sektörü Müşteri Güvenliği "
13) Kalite ve istatistik Kalite Maliyeti "
14) Kalite ve Lean Sistemler "
15) Final Sınav Ödevi "

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
TSE Standartları
Kalite Prosedür ve Talimatları
Lecture Notes
TSE standards
Quality precedures and instructions
Diğer Kaynaklar: ZOOM
PC
Kalite Prosedür ve Talimatları
Quality precedures and instructions

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 2 2 1 1 1
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 1 3 3 2 1 2 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 1 2 1 1 1 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 1 2 2 2 2 3 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1 3 3 2 1 1 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 1 3 3 1 1 1 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1 2 2 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 2 2 1 2 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1 3 3 2 3 1 1
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 1 2 1 1 2 2 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 2 2 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1 1 1 1 1 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 1 50
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 122