Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS032 | ||||
Ders İsmi: | İş Analizi ve Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere iş analizi ve tasarım süreçlerini, bu süreçlerde kullanılan yöntem ve teknikleri ayrıntılı bir şekilde öğretmektir. Öğrenciler, iş analizi ve tasarım süreçlerinde kullanılan araçları ve teknolojileri tanıyacak, iş gereksinimlerinin analizini öğrenecek ve iş süreçlerini modelleme becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | 1. İş analizi ve tasarımının temelleri ve iş süreçlerinin anlaşılması 2. İş modelleme teknikleri ve araçları 3. İş gereksinimlerinin belirlenmesi ve analizi 4. İş analizi ve tasarımında kullanılan teknolojik araçlar ve yazılımlar 5. İş analizi ve tasarım projelerinin yönetimi ve uygulama süreçleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. İş analizi ve tasarım süreçlerini anlama ve uygulama becerisi 2) 2. İş modelleme teknikleri ve araçlarını kullanabilme yeteneği 3) 3. İş gereksinimlerini belirleme ve analiz etme yeteneği 4) 4. İş analizi ve tasarım projelerini yönetme ve uygulama becerisi 5) 5. İş analizi ve tasarım süreçlerinde kullanılan teknolojik araçları ve yazılımları kullanabilme yeteneği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: İş Analizi ve Tasarımın Temelleri | |
2) | 2. Hafta: İş Süreçlerinin Anlaşılması | |
3) | 3. Hafta: İş Modelleme Teknikleri ve Araçları | |
4) | 4. Hafta: Dijital Dönüşümde Liderlik ve Kültür | |
5) | 5. Hafta: İş Gereksinimlerinin Analizi | |
6) | 6. Hafta: İş Analizi ve Tasarımında Kullanılan Teknolojik Araçlar | |
7) | 7. Hafta: İş Analizi ve Tasarımında Kullanılan Yazılımlar | |
8) | Ara sınav | |
9) | 9. Hafta: İş Analizi ve Tasarım Projelerinin Yönetimi | |
10) | 10. Hafta: İş Analizi ve Tasarım Projelerinin Uygulama Süreçleri | |
11) | 11. Hafta: İş Modellemeye Giriş | |
12) | 12. Hafta: İş Modelleme Tekniklerinin Uygulanması | |
13) | 13. Hafta: İş Analizi ve Tasarımda Kullanılan Araçların Kullanımı | |
14) | 14. Hafta: İş Analizi ve Tasarımda Kullanılan Yazılımların Kullanımı | |
15) | 15. Hafta: İş Analizi ve Tasarım Projelerinin Değerlendirilmesi | |
16) | 16. Hafta: Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. "Business Analysis and Design" - Paul Turner ve Ian Peacock 2. "The Business Analyst's Handbook" - Howard Podeswa |
Diğer Kaynaklar: | 1. "Business Analysis for Practitioners: A Practice Guide" - Project Management Institute 2. "Business Analysis Techniques: 99 Essential Tools for Success" - James Cadle ve Debra Paul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | |||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | |||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 | ||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | 3 | |||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 | 2 | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 2 | |||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 |
Final | 1 | 33 |
Toplam İş Yükü | 125 |