Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS029 | ||||
Ders İsmi: | İş Zekası | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, İş Zekası (İZ) kavramlarını, araçlarını ve tekniklerini anlamak ve uygulamak için gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Ders kapsamında öğrencilere, iş dünyasında veriye dayalı karar verme yeteneğini geliştirmek için gerekli olan İZ araçları ve teknikleri tanıtılacak ve bu tekniklerin uygulanması öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. İş Zekası ve Bilgi Sistemlerine Genel Bakış 2. Veri Depolama ve Veri Madenciliği 3. İş Zekası Araçları ve Teknikler 4. Veri Görselleştirme ve Raporlama 5. İş Zekası Stratejileri ve Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş Zekası kavramını ve bileşenlerini anlama ve açıklama yeteneği 2) Veri depolama ve veri madenciliği tekniklerini anlama ve uygulama yeteneği 3) İş Zekası araçlarını ve tekniklerini kullanma yeteneği 4) Veri görselleştirme ve raporlama tekniklerini kullanma yeteneği 5) İş Zekası stratejilerini ve uygulamalarını anlama ve uygulama yeteneği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Zekası ve Bilgi Sistemlerine Giriş | |
2) | İş Zekası Komponentleri | |
3) | Veri Depolama Teknikleri | |
4) | Veri Madenciliği Teknikleri | |
5) | İş Zekası Araçları ve Teknikler | |
6) | Veri Görselleştirme Teknikleri | |
7) | Raporlama Teknikleri | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | İş Zekası Stratejileri | |
10) | İş Zekası Uygulamaları | |
11) | İş Zekası ve Karar Destek Sistemleri | |
12) | İş Zekası ve Veri Depolama Uygulamaları | |
13) | İş Zekası ve Veri Madenciliği Uygulamaları | |
14) | İş Zekası ve Veri Görselleştirme Uygulamaları | |
15) | İş Zekası ve Raporlama Uygulamaları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Turban, E., Sharda, R., Delen, D., & King, D. (2010). İş Zekası: Veri Madenciliği ve Diğerleri. Pearson Education. 2. Han, J., Kamber, M., & Pei, J. (2011). Veri Madenciliği: Kavramlar ve Teknikler. Elsevier. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Davenport, T.H., & Harris, J.G. (2007). Yarışan Analitikler: Bilginin Yeni Bilimle Kazanılması. Harvard Business Press. 2. Watson, H.J. (2010). İş Zekası için Başarılı Stratejik Planlama. Pearson Education. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 8 | 29 |
Final | 8 | 54 |
Toplam İş Yükü | 125 |