Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS022 | ||||
Ders İsmi: | Derin Öğrenmeye Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. MUHAMMED TAHA ZEREN | ||||
Dersi Veren(ler): | Yalçın Özkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders makine öğrenmesi ve derin öğrenme algoritmasının esaslarını öğretmek, python programlama dili aracılığıyla uygulamalar geliştirmek, uygulamaların performansını yükseltme metotlarını öğretmek amacındadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, derin öğrenme algoritmasının matematiksel esasları, derin öğrenme kütüphaneleri, keras kütüphanesinin kullanılması, derin öğrenme modellerinin çeşitli uygulamalarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine öğrenmesinin süreçlerini kavrayacaklar 2) Python dilini makine öğrenmesinde daha etkin biçimde kullanmayı kavrayacaklar 3) Derin öğrenme kütüphanelerini daha yakından tanıma olanağı elde edecekler 4) Derin öğrenme algoritmaları yardımıyla sınıflandırma ve regresyon modellerini anlayacaklar 5) Derin öğrenme algoritmalarının çeşitli sektörlerde kullanımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makine öğrenmesine giriş | |
2) | Derin öğrenme algoritmasının matematiksel esasları | |
3) | Önişleme Yöntemleri | |
4) | Sınıflama süreci, sınıflandırma kavramları, Derin öğrenme kütüphaneleri | |
5) | Derin öğrenme ile sınıflandırma uygulaması-1 | |
6) | Derin öğrenme ile sınıflandırma uygulaması-2 | |
7) | Derin öğrenme ile sınıflandırma uygulaması-3 | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Geri dönüşlü derin ağlar | |
10) | LSTM derin ağları ile sınıflandırma | |
11) | LSTM derin ağları ile regresyon | |
12) | Derin otokodlayıcılar | |
13) | Otokodlayıcılar ile veri özetleme | |
14) | Otokodlayıcılar ile veri özetleme uygulaması | |
15) | Otokodlayıcılar ile dengesiz verilerde sınıflandırma | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ian Goodfellow, yoshua Bengio, Aaron Courville, (2018), “Derin Öğrenme”, Buzdağı Yayınevi. François Chollet, (2019), “Python ile Derin Öğrenme”, Buzdağı Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 25 |
Ödev | 2 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Uygulama | 2 | 3 | 1 | 8 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 2 | 3 | 1 | 8 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |