Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin temel iletişim becerilerini arttırmaktır.
Ders, bireysel iletişim, toplumsal iletişim ve örgütsel/organizasyonel iletişim çatılarındaki iletişim kültürü hakkında temel formasyon kazandırır. İş hayatında iletişim becerilerinin rolü, etkili iletişim kurma, iletişim stratejileri ve planlama konusunda kaynak olurken; 21.yy yetkinlikleri kapsamında teknoloji kültüründe iletişim metot ve yöntemleri hakkında da bilgi sağlar.
|
Dersin İçeriği: |
İletişim yönetimi, iletişimi etkileyen süreçler, iletişim yönetiminde strateji ve planlama, örgütsel ve organizasyonel iletişim, iletişimde içerik, iletişim yönetiminde teknoloji, iletişim yönetiminde kültür, iletişim yönetimi becerileri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi karşılama ve tanışma
Dönem ders planlaması ve ana ders hatları ile bilgi aktarımı
|
|
2) |
İletişim Yönetimine Giriş
Kavram
Süreç
Metot
Etkili İletişimin Niteliği ve Özellikleri
İletişimde mesaj (tarz, duygu vb)
|
|
3) |
İletişimi Etkileyen Süreçler
Algı
Empati
Derin Dinleme
Dil Ötesi Unsurları
Bariyerler
|
|
4) |
İletişim Yönetiminde Strateji ve Sistem Planlama
Strateji
Araç
Yöntem
İzleme/Dinleme
|
|
5) |
Final Proje Ödevi Aktarımı+ İletişim Yönetiminde İçerik
İçerik
İçerik Stratejileri
Amaca Yönelik İçerik Planlama
İçerik Üretimi
Hikayeleştirme
|
|
6) |
İletişim Yönetiminde İnsan
Hedef Kitlelerden Ağlara Yeni Topluluklar
Topluluk Bilinci
Bireylerde Ağ İletişimi
Ekosistem Oluşturma
Toksik İletişim
Feedback İletişimi
|
|
7) |
İletişim Yönetiminde Kurum
Yönetimsel İletişim
Çalışan İletişimi (Employee Communication)
Kurumsal İletişim
Kurumlarda Ağ İletişimi
Etki İletişimi
|
|
8) |
Ara Sınav+ İletişim Yönetiminde Kurum
Kurumlarda Ağ İletişimi
Etki İletişimi
|
|
9) |
İletişim Yönetiminde Teknoloji 1
İletişimde Dijitalleşme
Medya ve İletişim Teknolojileri
|
|
10) |
İletişim Yönetiminde Teknoloji 2
İletişimde Veri
İletişimde Yapay Zeka
İletişimde Nörobilim
|
|
11) |
Ara Sınav +İletişim Yönetiminde Kültür
İşbirliği Kültürü
Uzaktan ve Hibrit Çalışma Kültüründe İletişim (proje yönetimi içinde iletişimi yönetmek)
|
|
12) |
İletişim Yönetimi Becerileri 1
Sosyal Beceriler
Karmaşık Problem Çözme
Gözlem
Bağlantı Kurma (Neden/Sonuç)
Uzgörü
Sosyal Bilimci iletişimci
|
|
13) |
İletişim Yönetimi Becerileri 2
Bilişsel Beceriler
Duygusal Zeka
Adaptasyon Zekası
Sistem Zekası
|
|
14) |
Proje Teslim Haftası: Dijital İçerik Üretimi Deneyimi
Ödev Teslim Haftası
|
|
15) |
İşin Geleceği’nde İletişim Yönetimi
İletişimde AR/VR
Nesnelerin İnternetinde İletişim
|
|
16) |
Final Sınavı Sınıf İçi Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. |
|
2) |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. |
|
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. |
|
4) |
Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. |
|
5) |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. |
|
6) |
Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. |
|
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
|
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
|
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
|
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
|
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|