Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS018
Ders İsmi: İletişim Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): İnci Abay Cansabuncu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilerin temel iletişim becerilerini arttırmaktır.

Ders, bireysel iletişim, toplumsal iletişim ve örgütsel/organizasyonel iletişim çatılarındaki iletişim kültürü hakkında temel formasyon kazandırır. İş hayatında iletişim becerilerinin rolü, etkili iletişim kurma, iletişim stratejileri ve planlama konusunda kaynak olurken; 21.yy yetkinlikleri kapsamında teknoloji kültüründe iletişim metot ve yöntemleri hakkında da bilgi sağlar.
Dersin İçeriği: İletişim yönetimi, iletişimi etkileyen süreçler, iletişim yönetiminde strateji ve planlama, örgütsel ve organizasyonel iletişim, iletişimde içerik, iletişim yönetiminde teknoloji, iletişim yönetiminde kültür, iletişim yönetimi becerileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler iletişim becerileri konusunda farkındalık kazanır.
2) Öğrenciler iş hayatında etkili iletişim kurmanın metot ve faydalarını kavrar.
3) Öğrenciler iletişimin işlerin etki ve faydasını nasıl arttırabileceği konusunda bilinç kazanır.
4) Öğrenciler 21.yy yetkinlikleri kapsamında iletişim bilgi ve teknolojileri, iletişimde ağ etkisi, etki iletişimi ve kapsayıcı iletişim gibi konularda bilgisini arttırır.
5) Öğrenciler bireysel iletişim becerilerini de arttırrarak, ‘öz yönetim becerilerinin’ geliştirecek temel yaratır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi karşılama ve tanışma Dönem ders planlaması ve ana ders hatları ile bilgi aktarımı
2) İletişim Yönetimine Giriş Kavram Süreç Metot Etkili İletişimin Niteliği ve Özellikleri İletişimde mesaj (tarz, duygu vb)
3) İletişimi Etkileyen Süreçler Algı Empati Derin Dinleme Dil Ötesi Unsurları Bariyerler
4) İletişim Yönetiminde Strateji ve Sistem Planlama Strateji Araç Yöntem İzleme/Dinleme
5) Final Proje Ödevi Aktarımı+ İletişim Yönetiminde İçerik İçerik İçerik Stratejileri Amaca Yönelik İçerik Planlama İçerik Üretimi Hikayeleştirme
6) İletişim Yönetiminde İnsan Hedef Kitlelerden Ağlara Yeni Topluluklar Topluluk Bilinci Bireylerde Ağ İletişimi Ekosistem Oluşturma Toksik İletişim Feedback İletişimi
7) İletişim Yönetiminde Kurum Yönetimsel İletişim Çalışan İletişimi (Employee Communication) Kurumsal İletişim Kurumlarda Ağ İletişimi Etki İletişimi
8) Ara Sınav+ İletişim Yönetiminde Kurum Kurumlarda Ağ İletişimi Etki İletişimi
9) İletişim Yönetiminde Teknoloji 1 İletişimde Dijitalleşme Medya ve İletişim Teknolojileri
10) İletişim Yönetiminde Teknoloji 2 İletişimde Veri İletişimde Yapay Zeka İletişimde Nörobilim
11) Ara Sınav +İletişim Yönetiminde Kültür İşbirliği Kültürü Uzaktan ve Hibrit Çalışma Kültüründe İletişim (proje yönetimi içinde iletişimi yönetmek)
12) İletişim Yönetimi Becerileri 1 Sosyal Beceriler Karmaşık Problem Çözme Gözlem Bağlantı Kurma (Neden/Sonuç) Uzgörü Sosyal Bilimci iletişimci
13) İletişim Yönetimi Becerileri 2 Bilişsel Beceriler Duygusal Zeka Adaptasyon Zekası Sistem Zekası
14) Proje Teslim Haftası: Dijital İçerik Üretimi Deneyimi Ödev Teslim Haftası
15) İşin Geleceği’nde İletişim Yönetimi İletişimde AR/VR Nesnelerin İnternetinde İletişim
16) Final Sınavı Sınıf İçi Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Algılama Yönetimi, Ali Saydam
İnternet Çağı’nda Kurumsal İletişim, Ebru Uzunoğlu, Ferah Onat, Özlem Aşman Alikılıç, Sinem Yeygel Çakır, Say Yayınları
Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley&C.C. Chapman, Medicat Yayınları
Diğer Kaynaklar: İletişim ve Teknoloji; Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar, Editör Zeliha Hepkon, Kırmızı Kedi Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 1 1 1 2 1
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 1 1 1 1 1
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 1 1 1 2 1
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 1 1 1 1 1
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1 1 1 1 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2 2 2 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1 1 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1 1 1 1 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 2 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 1
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 1
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 2 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 2 70
Küçük Sınavlar 2 2 1 6
Final 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 135