Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS051
Ders İsmi: Personal Data Protection Law
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Şebnem Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kişisel verilerin korunmasına ilişkin yasal çerçeve ve ilkeler konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Kurs, veri kontrolörlerinin yükümlülüklerini, veri sahiplerinin haklarını, veri koruma yetkililerinin rolünü ve veri koruma yasalarının uluslararası yönlerini ele alacaktır. Kurs, öğrencilere profesyonel bir ortamda veri koruma düzenlemelerinde gezinmek ve bunlara uymak için gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 1. Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Giriş
2. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamındaki ilke ve yükümlülükler
3. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Veri Sahibinin Hakları
4. Veri koruma yetkilileri ve rolleri
5. Kişisel Verilerin Korunması Kanununun uluslararası yönleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Kişisel Verilerin Korunması Kanununun ilkelerini anlamak
2) 2. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamındaki yükümlülükleri belirleyin
3) 3. Veri sahiplerinin haklarını anlayın
4) 4. Veri koruma yetkililerinin rolünü anlayın
5) 5. Kişisel Verilerin Korunması Kanununun uluslararası yönlerini anlamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Giriş
2) 2. Veri Koruma Hukukunun İlkeleri
3) 3. Veri Koruma Kanunu Kapsamındaki Yükümlülükler
4) 4. Veri sahiplerinin hakları (Bölüm 1)
5) 5. Veri sahiplerinin hakları (Bölüm 2)
6) 6. Veri koruma yetkililerinin rolü (Bölüm 1)
7) 7. Veri koruma yetkililerinin rolü (Bölüm 2)
8) Ara Sınav
9) 9. Veri Koruma Kanununun uluslararası yönleri (Bölüm 1)
10) 10. Veri Koruma Kanununun uluslararası yönleri (Bölüm 2)
11) 11. Örnek Olay İncelemesi: Avrupa'da Veri Koruma Hukuku
12) 12. Örnek Olay İncelemesi: ABD'de Veri Koruma Kanunu
13) 13. Örnek Olay İncelemesi: Asya'da Veri Koruma Kanunu
14) 14. GDPR'yi ve sonuçlarını anlamak
15) 15. Tekrar
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. "Data Protection: A Practical Guide to UK and EU Law" by Peter Carey
2. "EU General Data Protection Regulation (GDPR): An Implementation and Compliance Guide" by IT Governance Privacy Team
Diğer Kaynaklar: 1. "Understanding the GDPR: A Comprehensive Guide" by Aurelie Pols
2. "Data Protection and Privacy: The Age of Intelligent Machines" by Ronald Leenes, Rosamunde van Brakel, Serge Gutwirth, and Paul De Hert

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 2 3 1 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 3 3 2 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2 2 3 2 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 1 2 3 2 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 3 3 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 1 2 1 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 2 3 3 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 1 3 2 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 2 1 3 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 3 3 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1 1 2 2 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 2 1 2 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 1
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 30 3 33
Toplam İş Yükü 125