Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS049
Ders İsmi: Digital/Social Media Marketing
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Deniz Altun
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere günümüzün dijital merkezli çağında iletişim zorluklarını nasıl yönetecekleri konusunda derinlemesine bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Gelişmekte olan teknolojilerin, internetin ve sosyal medyanın günümüz çalışma ortamındaki iletişimi nasıl şekillendirdiğini ele alan yaklaşımlar ve teoriler hakkında bilgi verilecektir.
Dersin İçeriği: Sosyal medya iletişimi ve stratejisi
Sosyal medya platformları ve kullanıcı cihazları
Mesaj dağıtımı
Kişisel ve profesyonel çevrimiçi sosyal ortamlar
İçerik stratejisi
Dijital deneyim
Kanal planlaması
Çevrimiçi itibar yönetimi
Kitle hedefleme
Influencer pazarlama
Yapay zeka ve gelişmekte olan teknolojiler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim için mevcut olan birçok platform ve ortam dahil olmak üzere dijital ortamı analiz edin.
2) Gelişmekte olan iletişim uygulamaları hakkında derinlemesine bir anlayış edinme
3) Dijital dünyadaki medya platformlarının niteliklerini, özelliklerini ve faydalarını değerlendirmek ve algılamak
4) Farklı sosyal medya platformlarını ve teknolojilerini değerlendirmek ve sınıflandırmak
5) Sosyal medya platformlarının güçlü ve zayıf yönlerini ve kuruluşların hedeflerine ulaşmak için bunları nasıl etkili bir şekilde kullandıklarını tanıyın.
6) İçerik stratejilerini ve geliştirme tekniklerini uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Selamlaşma Müfredat ve ders programının tanıtımı
2) Dijital İletişim Stratejisi, Dijital Medya Ortamı Omni-Channel İletişim, İzleme, Gizlilik, Düzenleme
3) İletişim Modeli: Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Stratejisi 1: Sosyal Ağlar, Sohbet, Bloglar, Influencerlar Sosyal Ağlar, Sohbet, Bloglar, Topluluk Binası, Etkileyenler
4) Sosyal Medya Stratejisi 2: Bilgi paylaşımı, medya paylaşımı Sosyal medyanın ölçülmesi
5) Mobil 1: Mobil Uygulamalar, Mobil öncelikli strateji, Konum tabanlı teknolojiler
6) Mobil 2: Mobil Uygulamalar, Mobil öncelikli strateji, Konum tabanlı teknolojiler
7) Arama Motorları: SEO, SEM, Online İtibar Yönetimi
8) Vize Haftası
9) Dijital Kanal Planlaması: Kanal Karması, Editoryal Takvimler, Entegre Kampanyalar, Ölçümleme
10) Çevrimiçi Varlık ve Kullanıcı Deneyimi Müşteri Yolculuğu ve UX, Web Siteleri, E-posta, Açılış Sayfaları
11) Dijital Reklamcılık: Dijital Display, Out-of-Home, Native Reklamlar, Programatik Satın Alma
12) İçerik Pazarlaması 1: İçerik Stratejisi, e-Bültenler, Lead Generation, Influencer Marketing
13) İçerik Pazarlaması 2: İçerik Stratejisi, e-Bültenler, Lead Generation, Influencer Marketing
14) Yapay Zeka ve Dijital İletişimde Gelişen Trendler 1 Makine Öğrenimi, IoT, Dijital Analitik
15) Yapay Zeka ve Dijital İletişimde Gelişen Trendler 2 Makine Öğrenimi, IoT, Dijital Analitik
16) Final Sınav Dönemi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Quesenberry, K. A. (2018). Social Media Strategy: Marketing, Advertising, and Public Relations in the Consumer Revolution. United States: Rowman & Littlefield Publishers. (ISBN-13: 978-1-53810136-0) Selected readings, case study resources, and online lectures as necessary will be made available by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Selected readings, case study resources, and online lectures as necessary will be made available by the instructor.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 2 3 2 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 2 2 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 2 3 2 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 3 2 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 3 3 2 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 2 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 3 3 2 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 2 3 2 2 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 3 3 2 2 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 2 3 2 3 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 3 2 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 3 3 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 2 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 2 42
Ödevler 1 0 20 20
Ara Sınavlar 1 25 2 27
Final 1 35 2 37
Toplam İş Yükü 126