Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS044
Ders İsmi: Yazılım Kalitesi ve Testi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ATINÇ YILMAZ
Dersi Veren(ler): Atınç Yılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Yazılım kalite güvencesi ve testinin ilke ve kavramlarını anlamak.
2. Çeşitli yazılım test tekniklerini ve metodolojilerini öğrenmek.
3. Test senaryoları tasarlama ve yürütme becerilerini geliştirmek.
4. Yazılım kalite ölçümlerinin ve metriklerinin önemini kavramak.
5. Kalite yönetim sistemleri ve bunların yazılım geliştirmedeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: 1. Yazılım Kalite Güvencesine Giriş
2. Yazılım Testinin Temelleri
3. Test Tasarım Teknikleri
4. Test Yürütme ve Yönetimi
5. Test Otomasyonu
6. Yazılım Kalite Metrikleri
7. Kalite Yönetim Sistemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yazılım kalite güvencesi ve testinin temel kavram ve ilkelerinin açıklanması.
2) Test senaryolarını tasarlamak ve yürütmek için çeşitli test tekniklerini uygulamak.
3) Farklı senaryolar için uygun test otomasyon araçlarının değerlendirilmesi ve seçilmesi.
4) Yazılım kalitesi ölçümlerini analiz etmek ve bunları yazılım kalitesini ölçmek ve iyileştirmek için kullanmak.
5) Yazılım geliştirmede kalite yönetim sistemlerinin önemini anlamak ve ilgili çerçeveleri uygulamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım Kalite Güvencesine ve Kalite Niteliklerine Giriş.
2) Yazılım Testinin Temelleri ve Test Planlaması.
3) Kara Kutu Test Teknikleri.
4) Beyaz Kutu Test Teknikleri ve Test Senaryosu Tasarımı.
5) Test Yürütme ve Hata Yönetimi.
6) Test Dokümantasyonu ve Test Veri Yönetimi.
7) Test Otomasyonuna Giriş ve Alet Seçimi.
8) Vize
9) Test Otomasyon Çerçeveleri ve Komut Dosyası Oluşturma.
10) Yazılım Kalite Metrikleri ve Ölçümü.
11) Kod Kapsamı ve Test Etkinliği.
12) Kalite Yönetim Sistemlerine Giriş.
13) Süreç İyileştirme Çerçeveleri (Altı Sigma, Yalın).
14) Çevik Geliştirmede Kalite Güvencesi.
15) İnceleme ve Uygulama.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. "Software Testing: Principles and Practices" by Srinivasan Desikan and Gopalaswamy Ramesh
2. "Foundations of Software Testing" by Dorothy Graham, Erik van Veenendaal, and Isabel Evans
Diğer Kaynaklar: 1. "Introduction to Software Testing" by Jeff Offutt
2. "The Art of Software Testing" by Glenford J. Myers, Corey Sandler, and Tom Badgett

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 2 2 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 2 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2 3 3 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 2 3 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 2 3 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3 2 3 2 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 2 2 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 2 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 3 2 3 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 2 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 3 3 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 30 3 33
Toplam İş Yükü 125