Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS042
Ders İsmi: Cloud Computing
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Süleyman Serdar Yörük
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bulut bilişimin temel kavramlarını, ilkelerini ve teknolojilerini anlama.
Çeşitli bulut bilişim platformları, hizmetleri ve dağıtım modelleri hakkında pratik bilgi edinme.
Bulut tabanlı çözümleri tasarlama, uygulama ve yönetme becerilerini geliştirme.
Bulut bilişim ile ilişkili güvenlik, gizlilik ve yasal hususları keşfetme.
Gerçek dünyadaki vaka çalışmalarını ve bulut bilişimde ortaya çıkan trendleri analiz etme.
Dersin İçeriği: Bulut Bilişime Giriş
Bulut Altyapısı ve Sanallaştırma
Bulut Hizmet Sağlayıcıları ve Platformları
Bulut Uygulama Geliştirme ve Dağıtımı
Bulut Güvenliği ve Gizliliği
Bulut Performansı ve Ölçeklenebilirlik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bulut bilişimin temel kavramlarını, ilkelerini ve bileşenlerini analiz edebilecek ve açıklayabilecektir.
2) Uygun bulut platformlarını ve hizmetlerini kullanarak bulut tabanlı çözümler tasarlama ve uygulama.
3) Bulut tabanlı sistemleri ve verileri korumak için güvenlik önlemlerini değerlendirme ve uygulama.
4) Etkili kaynak yönetimi teknikleriyle bulut performansını ve ölçeklenebilirliğini optimize edebileceklerdir.
5) Bulut bilişimde ortaya çıkan eğilimleri ve gelecekteki yönelimleri anladığını göstermek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bulut Bilişime Giriş
2) Sanallaştırma ve Bulut Altyapısı
3) Bulut Hizmet Modelleri
4) Bulut Dağıtım Modelleri
5) Bulut Hizmet Sağlayıcıları ve Platformları
6) Bulut Uygulama Geliştirme ve Dağıtımı
7) Bulut Ortamları için DevOps
8) Vize Haftası
9) Bulut Güvenliği ve Gizlilik
10) Bulut Performansı ve Ölçeklenebilirlik
11) Bulut Veri Yönetimi
12) Bulut Bilişimde Gelişen Trendler
13) Case Studies in Cloud Computing
14) Bulut Bilişimde Vaka Çalışmaları
15) Tekrar ve Sınav Hazırlığı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cloud Computing: Concepts, Technology & Architecture (The Pearson Service Technology Series from Thomas Erl)
Cloud Native Transformation: Practical Patterns for Innovation by Pini Reznik
Diğer Kaynaklar: Cloud Computing: Principles and Paradigms
Cloud Computing: A Hands-On Approach
Architecting the Cloud: Design Decisions for Cloud Computing Service Models

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 2 2 3 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 3 3 2 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2 2 2 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 2 3 2 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 3 2 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 2 3 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 3 2 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3 3 2 3 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 2 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 3 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ara Sınavlar 7 40
Final 8 47
Toplam İş Yükü 115