Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS033 | ||||
Ders İsmi: | İş Zekası | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Metin ZONTUL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersteki öğrenciler, sosyal medya, mobil, dijital reklamcılık, arama, e-posta, dijital ev dışı ve etkileşimli medya (video, radyo, podcast'ler) için stratejik karar verme ve iletişim planlamasına tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca dijital stratejileri ve taktikleri geleneksel iletişim çabalarıyla nasıl bütünleştireceklerine dair derinlemesine bir anlayış kazanacaklar. Bu dersteki öğrenciler, sosyal medya, mobil, dijital reklamcılık, arama, e-posta, dijital ev dışı ve etkileşimli medya (video, radyo, podcast'ler) için stratejik karar verme ve iletişim planlamasına tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca dijital stratejileri ve taktikleri geleneksel iletişim çabalarıyla nasıl bütünleştireceklerine dair derinlemesine bir anlayış kazanacaklar. Bu dersteki öğrenciler, sosyal medya, mobil, dijital reklamcılık, arama, e-posta, dijital ev dışı ve etkileşimli medya (video, radyo, podcast'ler) için stratejik karar verme ve iletişim planlamasına tanıtılacaktır. Öğrenciler ayrıca dijital stratejileri ve taktikleri geleneksel iletişim çabalarıyla nasıl bütünleştireceklerine dair derinlemesine bir anlayış kazanacaklar. İş zekasının amacı, daha iyi iş kararları almayı desteklemektir. Bu kurs, BI teknolojisine ve BI'nın bir kuruluşun stratejilerine ve hedeflerine uygulanmasına genel bir bakış sağlar. |
Dersin İçeriği: | İş Zekası (BI), iş bilgilerinin toplanması, entegrasyonu, analizi ve sunumu için teknolojiler, uygulamalar ve uygulamaları ifade eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş Zekası (BI) kavramlarını ve bileşenlerini tanır 2) İş zekasını oluşturan teknolojileri (veri ambarı, OLAP) değerlendirebilir. 3) İş zekasının bir kuruluşa nasıl yardımcı olacağını ve sizinkine yardımcı olup olmayacağını tanımlayabilir 4) BI sistemlerini oluşturan teknolojik mimariyi tanımlayabilir. 5) Bir BI sisteminin uygulanmasını planlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karşılama ve Selamlama Müfredat ve Müfredatın tanıtılması | |
2) | İş Zekası Tanımı ve Problem Alanı | |
3) | İş Zekası Bilgi İhtiyaçları: İlgili Sistemler ve Faaliyetler | |
4) | İş Zekası Boyutları | |
5) | Deneyim ve Alınan Derslerin Yönetimi | |
6) | İş Zekası Teknolojileri | |
7) | İş Zekası Teknolojileri | |
8) | Vize Sınavları | |
9) | İş Sürdürülebilirliği için Veri Yönetimi Yazılım Çözümleri – Genel Bakış | |
10) | Pazarlama Analitiği: Web ve Sosyal Medyayı Ölçmek Neden Önemlidir? | |
11) | İş Zekası, Büyük Veri ve Veri Yönetimi | |
12) | Kapsamlı İş Zekası: Eğitim ve Araştırma Sorunları | |
13) | Kapsamlı İş Zekası: Eğitim ve Araştırma Sorunları | |
14) | Sunumlar | |
15) | Sunumlar | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Loshin, D. (2012). Business intelligence: the savvy manager's guide. Newnes. Maheshwari, A. (2014). Business intelligence and data mining. Business Expert Press. Melo, P. N., & Machado, C. (Eds.). (2020). Business intelligence and analytics in small and medium enterprises. CRC Press. Skyrius, R. (2021). Business Intelligence. Springer International Publishing. Selected readings, case study resources, and online lectures as necessary will be made available by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Ek bir kaynağa gerek duyulmamaktadır. - No additional source is required. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 1 | ||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 | 3 | 1 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 1 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 1 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 1 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 1 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 1 | 36 | |||
Final | 1 | 50 | 1 | 51 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |