Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS029 | ||||
Ders İsmi: | Veri Goruntuleme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. OZAN EVKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Ömer Ozan Evkaya | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | ggplot2 R programının kullanımı hakkında genel bir anlayışa sahip olmak ve paketini kullanarak anlaşılabilir veri görselleştirmeleri oluşturabilirsiniz. Ana Hedef, Genel ggplot2 ve diğer paket alternatiflerinin farkındalığına varmaktır . Ayrıca, interaktif çizim araçları uzun vadeli amaçlar için incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Veri görselleştirme, verilerle iletişim kurmak için önemli bir araçtır. ggplot2 R paketi, yüksek kaliteli veri görselleştirmeleri oluşturmak için güçlü bir araçtır. Bu kursta, çeşitli farklı grafikler oluşturmak için ggplot2'yi nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz. Ek olarak, ggplot2'nin farklı uzantıları ve R'deki etkileşimli grafikler tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Veri görselleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2) II. ggplot2 sözdizimi hakkında bilgi sahibi olmak 3) III. verileriyle etkin bir şekilde iletişim kurabilecektir 4) IV. interaktif çizim ve uzantılarının temellerine sahip olmak ggplot2 |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | R, Rstudio Ayarı, Veri Kümeleri ve Grafik Grameri | |
2) | ggplot2 paketine giriş, Katman katman grafik çizimi | |
3) | Tek değişkenli tip Grafikler | |
4) | İki Değişkenli Tip Grafikler | |
5) | Çoklu Grafik Oluşturma- Gruplama ve Faceting | |
6) | Zamana Bağlı Grafikler | |
7) | Grafiklerin Özelleştirilmesi, Diğer Estetikler, İçe/Dışa Aktarma | |
8) | Vize Haftası | |
9) | ggplot2 uzantılarına genel bakış | |
10) | ggstatsplot R paketi işlevleri | |
11) | Etkileşim Ekleme, gganimate R paketi | |
12) | Plotly paketinin kullanımı | |
13) | Diğer Grafik Türleri ve Harita Oluşturma | |
14) | Statik ve Dinamik Gösterge Tabloları, Shiny'e Giriş | |
15) | Statik ve Dinamik Gösterge Tabloları | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Main Open source books/ Ana Kaynaklar: - ggplot2 by H. Wickham, https://ggplot2-book.org/ - Data Visualization with R by Rob Kabacoff, https://rkabacoff.github.io/datavis/ - Fundamentals of Data Vis by Claus O. Wilke, https://clauswilke.com/dataviz/ - Advanced Data Viz Course - https://mine-cr.com/teaching/sta313/ |
Diğer Kaynaklar: | - Fundamentals of Data Vis by Claus O. Wilke, https://clauswilke.com/dataviz/ - Advanced Data Viz Course - https://mine-cr.com/teaching/sta313/ |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 2 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ödevler | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 134 |