Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS029
Ders İsmi: Veri Goruntuleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. OZAN EVKAYA
Dersi Veren(ler): Ömer Ozan Evkaya
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: ggplot2 R programının kullanımı hakkında genel bir anlayışa sahip olmak ve paketini kullanarak anlaşılabilir veri görselleştirmeleri oluşturabilirsiniz. Ana Hedef, Genel ggplot2 ve diğer paket alternatiflerinin farkındalığına varmaktır . Ayrıca, interaktif çizim araçları uzun vadeli amaçlar için incelenecektir.
Dersin İçeriği: Veri görselleştirme, verilerle iletişim kurmak için önemli bir araçtır. ggplot2 R paketi, yüksek kaliteli veri görselleştirmeleri oluşturmak için güçlü bir araçtır. Bu kursta, çeşitli farklı grafikler oluşturmak için ggplot2'yi nasıl kullanacağınızı öğreneceksiniz. Ek olarak, ggplot2'nin farklı uzantıları ve R'deki etkileşimli grafikler tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Veri görselleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak
2) II. ggplot2 sözdizimi hakkında bilgi sahibi olmak
3) III. verileriyle etkin bir şekilde iletişim kurabilecektir
4) IV. interaktif çizim ve uzantılarının temellerine sahip olmak ggplot2

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) R, Rstudio Ayarı, Veri Kümeleri ve Grafik Grameri
2) ggplot2 paketine giriş, Katman katman grafik çizimi
3) Tek değişkenli tip Grafikler
4) İki Değişkenli Tip Grafikler
5) Çoklu Grafik Oluşturma- Gruplama ve Faceting
6) Zamana Bağlı Grafikler
7) Grafiklerin Özelleştirilmesi, Diğer Estetikler, İçe/Dışa Aktarma
8) Vize Haftası
9) ggplot2 uzantılarına genel bakış
10) ggstatsplot R paketi işlevleri
11) Etkileşim Ekleme, gganimate R paketi
12) Plotly paketinin kullanımı
13) Diğer Grafik Türleri ve Harita Oluşturma
14) Statik ve Dinamik Gösterge Tabloları, Shiny'e Giriş
15) Statik ve Dinamik Gösterge Tabloları
16) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Main Open source books/ Ana Kaynaklar:
- ggplot2 by H. Wickham, https://ggplot2-book.org/
- Data Visualization with R by Rob Kabacoff,
https://rkabacoff.github.io/datavis/
- Fundamentals of Data Vis by Claus O. Wilke,
https://clauswilke.com/dataviz/
- Advanced Data Viz Course -
https://mine-cr.com/teaching/sta313/
Diğer Kaynaklar: - Fundamentals of Data Vis by Claus O. Wilke,
https://clauswilke.com/dataviz/
- Advanced Data Viz Course -
https://mine-cr.com/teaching/sta313/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 2
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2 3 2 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 2 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 2 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3 2 3 2
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 2 3 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2 2 3 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3 3 3 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 2 2 2 2
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 2 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 2
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 2
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 2 10 2 24
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 134