İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS021 | ||||
Ders İsmi: | Digital Transformation | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Deniz Altun | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere dijital dönüşüm kavramı ve bunun iş ortamındaki etkileri hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamaktır. Ders, öğrencilere dijital dönüşümde kullanılan çeşitli strateji ve modelleri, verinin, analitiğin ve teknolojinin rolünü ve bununla ilgili etik, sosyal ve güvenlik konularını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders aynı zamanda öğrencilere farklı sektörlerden gerçek dünya örnek olay incelemelerini sunarak onlara pratik bilgiler sunacaktır. |
Dersin İçeriği: | 1. Dijital Dönüşüm Kavramını Anlamak: Teori ve Uygulama 2. Dijital Dönüşüm Stratejileri ve Modelleri 3. Dijital Dönüşümde Veri, Analitik ve Teknolojinin Rolü 4. Çeşitli Sektörlerde Dijital Dönüşüm: Örnek Olaylar 5. Dijital Dönüşümde Etik, Sosyal ve Güvenlik Konuları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Dijital dönüşümün teorisi ve pratiğine bakış. 2) 2. Dijital dönüşümde verinin, analitiğin ve teknolojinin rolünün anlaşılması. 3) 3. Dijital dönüşümde çeşitli strateji ve modellerin bilgisi. 4) 4. Dijital dönüşümde etik, sosyal ve güvenlik konularına ilişkin farkındalık. 5) 5. Dijital dönüşümde vaka çalışmalarını analiz edebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Dijital Dönüşüme Giriş: Teori ve Uygulama | |
2) | 2. Dijital Dönüşüm Stratejileri: Bölüm 1 | |
3) | 3. Dijital Dönüşüm Stratejileri: Bölüm 2 | |
4) | 4. Dijital Dönüşüm Modelleri | |
5) | 5. Dijital Dönüşümde Verinin Rolü | |
6) | 6. Analitiklerin Dijital Dönüşümdeki Rolü | |
7) | 7. Dijital Dönüşümde Teknolojinin Rolü | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 9. Perakende Sektöründe Dijital Dönüşüm: Örnek Olay İncelemesi | |
10) | 10. Sağlık Sektöründe Dijital Dönüşüm: Örnek Olay İncelemesi | |
11) | 11. Bankacılık Sektöründe Dijital Dönüşüm: Örnek Olay İncelemesi | |
12) | 12. Eğitim Sektöründe Dijital Dönüşüm: Örnek Olay İncelemesi | |
13) | 13. Dijital Dönüşümde Etik Konular | |
14) | 14. Dijital Dönüşümde Toplumsal Konular | |
15) | 15. Dijital Dönüşümde Güvenlik Sorunları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. (2014). Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation. Harvard Business Review Press. 2. Fitzgerald, M., Kruschwitz, N., Bonnet, D., & Welch, M. (2013). Embracing Digital Technology: A New Strategic Imperative. MIT Sloan Management Review. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kane, G. C., Palmer, D., Phillips, A. N., Kiron, D., & Buckley, N. (2015). Strategy, not Technology, Drives Digital Transformation. MIT Sloan Management Review. 2. Berman, S. J. (2012). Digital transformation: opportunities to create new business models. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | ||||||||||||||
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | ||||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | ||||||||||||||
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | ||||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | ||||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | ||||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |