E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI165 | ||||
Ders İsmi: | Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuk | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER | ||||
Dersi Veren(ler): | Saniye Selin Döğer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Hasta çocuğa ve ailesine uygun ve doğru yaklaşımın öğrenilmesi, çocukların hastane yaşantısına hazırlanmaları, çocuk-aile-personel etkileşimi ile çocukların gelişim alanlarını destekleyici uygulamalar hakkında bilgi verme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Hastanede yatarak tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş arası normal ve farklı gelişim gösteren çocukların gelişimsel ve ruhsal durumları, hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemleri planlama, çocuk-aile-personel etkileşimi, çocuk ve aileleri teşhis ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocukların hakları konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastanede yatan çocuklarla ilgili tanımlar ve genel bilgilleri açıklar 2) Yaş gruplarına ve bireysel farklılıklara göre çocuklara yaklaşımı açıklar 3) Sağlık kuruluşuna başvuran çocuklar ve yaklaşımı açıklar 4) Hastanede yatışın çocuk üzerinde etkileri ve yaklaşımı açıklar 5) Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitimi açıklar 6) Çocuk, aile, personel etkileşimini açıklar 7) Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlamayı açıklar 8) Hastanede oyun, oyun odaları ve hastane okullarını açıklar 9) Ölümcül hastalık ve çocuk üzerindeki etkilerini açıklar 10) Hastanede yatan çocuk ve ailesinin haklarını açıklar 11) Eve dönüşte çocuğa, ailesine yaklaşım ve bilgilendirmeyi açıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastanede yatan çocuklarla ilgili tanımlar ve genel bilgilendirme | Ders Notları |
2) | Yaş gruplarına ve bireysel farklılıklara göre çocuklara yaklaşım | Ders Notları |
3) | Yaş gruplarına bireysel farklılıklara göre çocuklara yaklaşım | Ders Notları |
4) | Sağlık kuruluşuna başvuran çocuklar ve yaklaşım | Ders Notları |
5) | Hastanede yatışın çocuk üzerinde etkileri ve yaklaşım | Ders Notları |
6) | Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim | Ders Notları |
7) | Çocuk, aile, personel etkileşimi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama | Ders Notları |
10) | Hastanede oyun ve oyun odaları | Ders Notları |
11) | Hastane Okulları | Ders Notları |
12) | Ölümcül hastalık ve çocuk | Ders Notları |
13) | Hastanede yatan çocuk ve ailesinin hakları | Ders Notları |
14) | Eve dönüşte çocuğa, ailesine yaklaşım ve bilgilendirme | Ders Notları |
14) | Eve dönüşte çocuğa, ailesine yaklaşım ve bilgilendirme | Ders Notları |
15) | Vaka çalışmaları | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - BAYKOÇB., N (2006) HASTANE ÇOCUK VE GENÇ, GAZİ KİTABEVİ, ANKARA - EKŞİ, A. (2010) BEN HASTA DEĞİLİM, NOBEL YAYINLARI, ANKARA |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | |||||||||||
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | |||||||||||
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma | |
1) | Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma | |
2) | Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 69 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 |