Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI165 | ||||
Ders İsmi: | Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuk | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SANİYE SELİN DÖĞER | ||||
Dersi Veren(ler): | Saniye Selin Döğer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Hasta çocuğa ve ailesine uygun ve doğru yaklaşımın öğrenilmesi, çocukların hastane yaşantısına hazırlanmaları, çocuk-aile-personel etkileşimi ile çocukların gelişim alanlarını destekleyici uygulamalar hakkında bilgi verme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Hastanede yatarak tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş arası normal ve farklı gelişim gösteren çocukların gelişimsel ve ruhsal durumları, hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemleri planlama, çocuk-aile-personel etkileşimi, çocuk ve aileleri teşhis ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocukların hakları konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastanede yatan çocuklarla ilgili tanımlar ve genel bilgilleri açıklar 2) Yaş gruplarına ve bireysel farklılıklara göre çocuklara yaklaşımı açıklar 3) Sağlık kuruluşuna başvuran çocuklar ve yaklaşımı açıklar 4) Hastanede yatışın çocuk üzerinde etkileri ve yaklaşımı açıklar 5) Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitimi açıklar 6) Çocuk, aile, personel etkileşimini açıklar 7) Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlamayı açıklar 8) Hastanede oyun, oyun odaları ve hastane okullarını açıklar 9) Ölümcül hastalık ve çocuk üzerindeki etkilerini açıklar 10) Hastanede yatan çocuk ve ailesinin haklarını açıklar 11) Eve dönüşte çocuğa, ailesine yaklaşım ve bilgilendirmeyi açıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastanede yatan çocuklarla ilgili tanımlar ve genel bilgilendirme | Ders Notları |
2) | Yaş gruplarına ve bireysel farklılıklara göre çocuklara yaklaşım | Ders Notları |
3) | Yaş gruplarına bireysel farklılıklara göre çocuklara yaklaşım | Ders Notları |
4) | Sağlık kuruluşuna başvuran çocuklar ve yaklaşım | Ders Notları |
5) | Hastanede yatışın çocuk üzerinde etkileri ve yaklaşım | Ders Notları |
6) | Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim | Ders Notları |
7) | Çocuk, aile, personel etkileşimi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama | Ders Notları |
10) | Hastanede oyun ve oyun odaları | Ders Notları |
11) | Hastane Okulları | Ders Notları |
12) | Ölümcül hastalık ve çocuk | Ders Notları |
13) | Hastanede yatan çocuk ve ailesinin hakları | Ders Notları |
14) | Eve dönüşte çocuğa, ailesine yaklaşım ve bilgilendirme | Ders Notları |
14) | Eve dönüşte çocuğa, ailesine yaklaşım ve bilgilendirme | Ders Notları |
15) | Vaka çalışmaları | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - BAYKOÇB., N (2006) HASTANE ÇOCUK VE GENÇ, GAZİ KİTABEVİ, ANKARA - EKŞİ, A. (2010) BEN HASTA DEĞİLİM, NOBEL YAYINLARI, ANKARA |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | |||||||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | |||||||||||
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | |||||||||||
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | |||||||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||||
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | |||||||||||
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||||
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. | |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | |
3) | Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | |
4) | Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
6) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. | |
7) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |
8) | Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 69 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 |