UNI164 Hasta Güvenliğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Programcılığı (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI164
Ders İsmi: Hasta Güvenliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. GÖZDE EKŞİ
Dersi Veren(ler): NİHAN SELİN METE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çalışan ve hasta güvenliğini değerlendirme konusunda bilgi ve beceri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Hasta güvenliğinin önemi ve genel bilgiler, Dünyada ve Türkiye’de hasta güvenliği, Hasta güvenliği ile ilgili sorunlar, Etik, Hasta ve hasta yakınları güvenliği, İlaç Hatalarının Önlenmesi, Akreditasyon ve Risk Yönetimi, Düşmelerin önlenmesi, Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyon Hatalarının Önlenmesi, Çalışan güvenliği, uygulama örnekleri sunmayı öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hasta güvenliğinin anlamını bilir, önemini kavrar.
2) Hızlı değerlendirme ve karar verme yeteneği kazanır.
3) Etik ilkelerini de göz önünde bulundurarak hasta ve çalışan güvenliğini sağlama becerisi kazanır.
4) Etik ve yasal sorumluluklarını bilir.
5) Tıbbi hataları ve nedenleri irdeler.
6) Hasta güvenliği konusunda stratejilerin geliştirilmesini sağlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
2) Hasta Güvenliğinin Önemi ve Hasta güvenliği kültürü
3) Hasta Güvenliğinin Önemi ve Hasta güvenliği kültürü-2
4) Dünyada ve Türkiye’de Hasta Güvenliği
5) Hasta güvenliği ile ilgili Yasal Sorumluluklar
6) Etik, Tıbbi Etik
7) Hastalarda kimlik doğrulama
8) VİZE
9) İlaç hatalarının önlenmesi / yüksek riskli ilaç yönetimi
10) Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyon Hatalarının Önlenmesi
11) Düşmelerin önlenmesi
12) İletişim temelli kazaların önlenmesi
13) Cerrahide hasta güvenliği
14) Akreditasyon ve Risk Yönetimi
15) Yüksek Riskli ilaçların yönetimi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: I. Alcan Z, Tekin DE, Civil SÖ. Hasta Güvenliği. İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri, 2012.
II. Hasta Güvenliği: Türkiye ve Dünya. Füsun Sayek TTB Raporları / Kitapları – 2010. Birinci Baskı, Ekim 2011, Ankara Türk Tabipleri Birliği Yayınları
Diğer Kaynaklar: I. Alcan Z, Tekin DE, Civil SÖ. Hasta Güvenliği. İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri, 2012.
II. Hasta Güvenliği: Türkiye ve Dünya. Füsun Sayek TTB Raporları / Kitapları – 2010. Birinci Baskı, Ekim 2011, Ankara Türk Tabipleri Birliği Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 1
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 1
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 1
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 2
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 2
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 2
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 2
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 2
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 1
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 1
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 2
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 2
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 118