Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI162 | ||||
Ders İsmi: | Bağımlılık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA EKER | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Fatma EKER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyo-psiko-sosyal bir hastalık olan bağımlılığı tanımak, bağımlılık sürecini kavramak, kendisi ve çevresinin bağımlılık davranışlarını fark ederek, uygun yardımı arama davranışlarını geliştirmek ve sağlıklı yaşam konusunda farkındalık kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bağımlılık konusuna ilişkin tanımlar, bağımlılık türleri, Kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri ve koruyucu faktörler, Tütün bağımlılığı, Alkol ve madde bağımlılığı, Sağlıklı yaşamın ilkeleri Teknolojinin akılcı kullanımı, Yoksunluk sendromu ve acil durumlar, Madde bağımlılığında önleyici çalışmaların kapsamı, Alkol ve Yasak Madde kullanımı ile ilgili yasalar, Bağımlılık tedavisi ve kendine yardım grupları hakkında genel bilgi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağımlılık kavramını kavrama 2) Bağımlılık hastalığının çeşitlerini ve nedenlerini anlayabilme 3) Bağımlılık döngüsünü hakkında bilgilenme 4) Sağlıklı yaşam ile ilgili farkındalık kazanma 5) Teknolojiyi akıllı kullanma ilkelerini bilme 5) Bağımlılık sorununu yaşayan birey ve ailelere yönelik hizmetler hakkında bilgilenme 6) Alkol ve Madde kullanımı ve kullanım ile ilgili yasal boyut hakkında bilgilenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme, | |
2) | Bağımlılık konusuna ilişkin tanımlar, bağımlılık türleri | |
3) | Kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri | |
4) | Kişiyi bağımlılıktan koruyan psiko-sosyal faktörler | |
5) | Tütün bağımlılığı | |
6) | Alkol ve madde bağımlılığı | |
7) | İnternet bağımlılığı ve teknolojinin akılcı kullanımı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yoksunluk sendromu ve acil durumlar | |
10) | Bağımlılık tedavisi hakkında genel bilgi | |
11) | Madde bağımlılığında önleyici çalışmaların kapsamı | |
12) | Alkol ve yasak madde kullanımı ile ilgili yasalar | |
13) | Kendine yardım grupları (AA, NA) | |
14) | Sağlıklı yaşamın ilkeleri | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Goldstein A (2001) Addiction: From Biology to Drug Policy, Oxford University Press 2) Ögel, K. ve Erol, B. (2005). Çocuklarda Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı. İstanbul: MORPA Yayınları 3) Alkol madde bağımlılığı TPD yayınları 4) www.yeşilay.org.tr, www.yeniden.org.tr, www.batem34.com |
Diğer Kaynaklar: | 1) Goldstein A (2001) Addiction: From Biology to Drug Policy, Oxford University Press 2) Ögel, K. ve Erol, B. (2005). Çocuklarda Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı. İstanbul: MORPA Yayınları 3) Alkol madde bağımlılığı TPD yayınları 4) www.yeşilay.org.tr, www.yeniden.org.tr, www.batem34.com |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |