| Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | UNI160 | ||||
| Ders İsmi: | Spor Terminolojisi | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KÜBRA KARDEŞ | ||||
| Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders ile beraber öğrenci spora özgü kavramlara spor terimlerine hakim olur. Spor branşları hakkında genel bilgi sahibi olur |
| Dersin İçeriği: | Spora Özgü Kavramların Tanımı, Branşlara Hakimiyet |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Spor branşlarını tanımlama 2) Spor branş temel kavramlarını anlama 3) Spor diline hakimiyet. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Spor hakkında konuşma, Branşları tanıma | Ders sunumlarını okumak. |
| 2) | Top Sporları , (Futbol, basketbol ,Rugby) | Ders sunumlarını okumak. |
| 3) | Top Sporları ( Hentbol, voleybol, Kriket) | Ders sunumlarını okumak. |
| 4) | Top Sporları ( Korfbol, Futsal, Amerikan Futbolu) | Ders sunumlarını okumak. |
| 5) | Yelken, Sörf, Kitesurf, Yüzme, Su topu | Ders sunumlarını okumak. |
| 6) | Sualtı rugbysi, Sualtı hokeyi, Su altı serbest dalış, monopalet | Ders sunumlarını okumak. |
| 7) | Ödev değerlendirme | Ders sunumlarını okumak. |
| 8) | Triatlon, bisiklet, maraton ,oryantiring jimnastik , eskrim,modern pentatlon | Ders sunumlarını okumak. |
| 9) | Tenis, Badminton, Okçuluk, bocce, bowling, masa tenisi, atıcılık | Ders sunumlarını okumak. |
| 10) | Karate, Tekvando, Boks, Güreş ,judo | Ders sunumlarını okumak. |
| 11) | Vücut geliştirme, biniclik | Ders sunumlarını okumak. |
| 12) | Kürek, Kano, atletizm | Ders sunumlarını okumak. |
| 13) | Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling | Ders sunumlarını okumak. |
| 14) | Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling | Ders sunumlarını okumak. |
| 15) | Final | Ders sunumlarını okumak. |
| 16) | Final |
| Ders Notları / Kitaplar: | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları |
| Diğer Kaynaklar: | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
| 2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
| 4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
| 5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
| 6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
| 2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
| 4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
| 5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
| 6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 10 | 0 | 0 | ||||
| Uygulama | 10 | 0 | 0 | ||||
| Ödevler | 10 | 0 | 0 | ||||
| Ara Sınavlar | 10 | 0 | 0 | ||||
| Final | 10 | 0 | 0 | ||||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||||||