Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI160 | ||||
Ders İsmi: | Spor Terminolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile beraber öğrenci spora özgü kavramlara spor terimlerine hakim olur. Spor branşları hakkında genel bilgi sahibi olur |
Dersin İçeriği: | Spora Özgü Kavramların Tanımı, Branşlara Hakimiyet |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Spor branşlarını tanımlama 2) Spor branş temel kavramlarını anlama 3) Spor diline hakimiyet. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Spor hakkında konuşma, Branşları tanıma | Ders sunumlarını okumak. |
2) | Top Sporları , (Futbol, basketbol ,Rugby) | Ders sunumlarını okumak. |
3) | Top Sporları ( Hentbol, voleybol, Kriket) | Ders sunumlarını okumak. |
4) | Top Sporları ( Korfbol, Futsal, Amerikan Futbolu) | Ders sunumlarını okumak. |
5) | Yelken, Sörf, Kitesurf, Yüzme, Su topu | Ders sunumlarını okumak. |
6) | Sualtı rugbysi, Sualtı hokeyi, Su altı serbest dalış, monopalet | Ders sunumlarını okumak. |
7) | Ödev değerlendirme | Ders sunumlarını okumak. |
8) | Triatlon, bisiklet, maraton ,oryantiring jimnastik , eskrim,modern pentatlon | Ders sunumlarını okumak. |
9) | Tenis, Badminton, Okçuluk, bocce, bowling, masa tenisi, atıcılık | Ders sunumlarını okumak. |
10) | Karate, Tekvando, Boks, Güreş ,judo | Ders sunumlarını okumak. |
11) | Vücut geliştirme, biniclik | Ders sunumlarını okumak. |
12) | Kürek, Kano, atletizm | Ders sunumlarını okumak. |
13) | Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling | Ders sunumlarını okumak. |
14) | Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling | Ders sunumlarını okumak. |
15) | Final | Ders sunumlarını okumak. |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | ||||||||||||||
2) Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
3) Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | ||||||||||||||
4) Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
6) Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | ||||||||||||||
7) Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | ||||||||||||||
8) Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
9) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | ||||||||||||||
10) Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | ||||||||||||||
11) Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | ||||||||||||||
12) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
13) Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | ||||||||||||||
14) Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık sisteminin ve alt sistemlerinin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olur. | |
2) | Toplum - birey sağlığı ve geliştirilmesi ile ilgili faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | |
3) | Sağlık yönetimi konusundaki kuramsal ve uygulama bilgilerini ilgili kurum ve kuruluşlarda uygular. | |
4) | Sağlık yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve inovatif çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yazılı ve sözlü iletişimde, kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık terminolojisini kullanır. | |
7) | Sağlık yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışı ilgili taraflarla paylaşır. | |
8) | Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; bunun için bilgiye ulaşma yollarını bilir ve uygular. | |
10) | Yönetim felsefesini ve yönetim fonksiyonlarını sağlık yönetimi uygulamalarına yansıtır. | |
11) | Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinciyle ülke ve dünya genelinde sağlık sorunlarına duyarlı davranır ve toplumsal faydayı maksimize edecek çözüm önerilerini değerlendirir. | |
12) | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | |
13) | Sağlık yönetimi uygulamalarında liderlik özellikleri sergiler. | |
14) | Sağlık yönetimi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 10 | 0 | 0 | ||||
Uygulama | 10 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 10 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 10 | 0 | 0 | ||||
Final | 10 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |